Beef en Steak

Lazy burger day

Free_ltd

BBQ Junkie
Al de hele week wat druk gehad en tot nu toe elke week al wat rund op de KJ gegooid en vermits ik momenteel niets anders in huis had en geen tijd had iets anders te halen, me voorgenomen dat er geen BBQ dit weekend ging komen. Echter deze morgen wel al aan het denken dat ik toch zou kunnen doen :p

De hele voormiddag gaan klussen voor de start van het schooljaar en toen ik thuis kwam en de koelkast open trok, zag ik daar 2 bakjes rundsgehakt staan van elk 500gr die mijn vrouw net had meegebracht van de AH. Vermits we allebei wat futloos waren, zei ik tegen mijn vrouw: 'Weet je wat, ik ga ff wat burges fixen die we op de gas bbq cremeren'. En dat vond ze prima en dus maar 1 pakje open gemaakt. Vermits ze nog ff naar de Action moest is ze dan de Aldi er naast binnen gegaan om Italiaanse bollen te halen en klaar waren we.

Dus ff mijn handen in het gehakt gezet en rap wat pezo, lookpoeder, eitje, paneermeel, italiaanse kruiden en een rood uitje erdoor en daar waren ze dan. Ff de koelkast in om wat op te stijven terwijl we de tafel klaar zetten.

Ff snel de burgers gecremeerd en onze fantasie de vrije loop gelaten. Voor mezelf op een bedje van rucola, burger, mozerella, zongedroogde tomaat, jalepeño en pesto. De zoon met wat rucola en veel coctailsaus vermits de ketchup op was. En voor mijn vrouw zonder bol (ze let wat op haar lijn), maar met courgetti uit de wok. En het heeft ook nog gesmaakt ook.

Ik kon wel wat klaar maken in de keuken om eten op tafel te hebben, maar een keukenprins was ik helemaal niet. Nu dat ik een paar weken bezig ben met de KJ, leer ik zoveel dingen kennen, dat het allemaal vanzelf gaat en ik er heel veel plezier in heb. Ondertussen zitten al wat dingen in mijn hoofd en weet ik waarheen. Heerlijk gevoel.

Vermits het lazy and fast was, had ik er niet bij stilgestaan om veel foto's te maken en iets te posten, maar heb er toch een paar kunnen pakken. Voor de 'less is more' had wel de setup wat beter gekund, dus gaan we hem deze maand weeral laten passeren. :D Onder het motto: 'Niet mee doen is belangrijker dan verliezen':ROFLMAO:

IMG_8428.jpeg

IMG_8430.jpeg

IMG_8431.jpeg

Eigengemaakte burgers zijn zoveeeeeeel lekkerder. Bij ons komen er geen fabrieksburgers meer in huis , zelfs niet bij de slager vandaan !

Dat is nou net de kunst wat mij betreft...... iets lekkers maken van de meest eenvoudige ingrediënten (y)

Lekker hoor
Zo doe je dat. Gewoon even een hamburger maken.
Snel en makkelijk en toch lekker gegeten

Terug
Bovenaan Onderaan