Lamsrack stond al een tijdje op de ToDo lijst hier, dus vandaag maar eens twee lekkere racks gehaald bij de slager.
Had hier op het forum het recept van Derek gevonden, en deze simpele variant met knoflook en rozemarijn leek me uiterst geschikt om eens mee te beginnen.
De lamsrack (700gr) voorbereid:
Eerst even de aardappels roosteren (partjes met grof zeezout, oregano en knoflook:
De racks op de Q:
Ondertussen de courgette en punt paprika's klaar maken:
Alles erop:
Racks in de folie en grillmarks op de courgette:
Klaar om aan te snijden:
Bordje Compleet (Courgette met zout/peper en parmezaan, puntpaprika aardappel partjes en lamsrack):
Dit was zeker een genot om te maken en te eten. Wat me opviel is dat de temperatuur in de folie nog steeds toenam dus volgende keer iets eerder eraf.
Heb het extra vet niet van de racks afgesneden omdat dit na mijn mening wat extra smaak en "sap"geeft aan het vlees.
Volgende keer eens met een kruidenkorst proberen..
Had hier op het forum het recept van Derek gevonden, en deze simpele variant met knoflook en rozemarijn leek me uiterst geschikt om eens mee te beginnen.
De lamsrack (700gr) voorbereid:

Eerst even de aardappels roosteren (partjes met grof zeezout, oregano en knoflook:

De racks op de Q:

Ondertussen de courgette en punt paprika's klaar maken:

Alles erop:

Racks in de folie en grillmarks op de courgette:

Klaar om aan te snijden:

Bordje Compleet (Courgette met zout/peper en parmezaan, puntpaprika aardappel partjes en lamsrack):

Dit was zeker een genot om te maken en te eten. Wat me opviel is dat de temperatuur in de folie nog steeds toenam dus volgende keer iets eerder eraf.
Heb het extra vet niet van de racks afgesneden omdat dit na mijn mening wat extra smaak en "sap"geeft aan het vlees.
Volgende keer eens met een kruidenkorst proberen..