BasBQ
Beef en Steak

Lamsgyros

  • Onderwerp starter Jojanneke
  • Startdatum
J

Jojanneke

Gast
Ik heb vandaag een lamsbout zonder bot van 1kg gekocht. Ik wil die morgen indirect op mijn weber klaar maken. Lekker kruiden met gyros kruiden met Turks brood en tzaziki erbij.
Iemand enig idee hoe hoog ik mijn weber op moet stoken en hoe lang hij er op moet?
 
Noskos ik had jou recept van de lamsgyros van de site, maar ik heb geen spit. Vandaar dat ik zelf dacht aan indirect op de bbq
 
Was even aan het kijken wat vlinderen is, maar het is best een dik stuk, kan je hem dan beter meerdere keren door midden snijden? Hoe dik mag een stuk zijn als je het vlinderd?
 
Jojanneke zei:
Was even aan het kijken wat vlinderen is, maar het is best een dik stuk, kan je hem dan beter meerdere keren door midden snijden? Hoe dik mag een stuk zijn als je het vlinderd?

Ik zou een dikte van 1cm aanhouden.
 
Lam mag best roze blijven. Ik zou het niet te dun doen. Je wilt ook dat het vet lekker knapperig wordt.
 
Toch besloten in overleg met vriend die vanavond komt eten, om hem op te binden en aan het spit vanavond te doen. En dan dun afsnijden. Hij heeft een spit voor mijn 57. Ben benieuwd!
Ligt nu in de koelkast in de rub!
 
We zijn benieuwd naar de foto's jojanneke!
 
Terug
Bovenaan Onderaan