BasBQ
Beef en Steak

Kun je dit verantwoord als DO gebruiken.

 
 

Rob65

Pitmaster
Berichten
517
Hallo forummers,

Even een vraag, ik wil van de week eigenlijk iets gaan maken in een DO, echter nu heb ik niet zo'n ding. Wat bij ons wel in de kast staat is een Le Creuset pan

zoiets

http://www.fonq.nl/product/le-creuset-signature-ronde-braad_stoofpan-30-cm/120837/?ad_id=%7Bcreative%7D&channel_code=544&product_code=98915752&utm_source=adwords-shopping&gclid=CMvRk5me0coCFVG6GwodCxsJyg&gclsrc=aw.ds

Voor dat ik dat ding op de Q zet en mogelijk verknal, hij is ovengeschikt dus zou het wel moeten kunnen hebben.

Gaat dit werken?
 
ik gebruik mijn dru pannetje (lijkt op creuset maar dan een nederlands merk) ook gewoon op de bbq en dat gaat prima. anderzijds, ik heb hem voor 5 euro op de rommelmarkt gekocht dus ik kan me voorstellen dat je iets voorzichtiger bent met een nieuw aangeschafte creuset.

gewoon op rooster zetten kan volgens mij echt niet mis. gloeiende kolen op de deksel leggen zou ik niet doen, een creuset heeft een emaille laag en een DO niet.
 
Marieken +1
 
Bedankt voor de reacties. Ik was idd van plan hem gewoon op het rooster te zetten. De pan is weliswaar niet meer nieuw maar toch.
 
Vuur is vuur, hij kan hoogstens een beetje zwart worden aan de onderkant maar dat fikt er wel weer af als je hem daarna op gas zet.
 
Ligt wel aan je deksel. Mijn Le Creuset heeft een kunststof handvat op de deksel die er niet geschikt voor is, maar de pan zelf wel. Is alleen niet nodig, heb een hackman compleet can gietijzer op de kop kunnen tikken bij,de kringloop
 
Ik zou het zonde vinden, masr dat is mijn mening. Ik ben superzuinig p mijn creuset pan :)
 
Zo duur is een echte DO toch niet?

Lang niet zo duur als deze mooie pan denk ik.
 
Bedankt voor de reacties. Besloten het toch maar niet te doen.

gewoon  een DO kopen is het verstandigste.
 
Ik gebruik mijn crueset pan regelmatig op de bbq .


Hij word wel beetje zwart maar dat haal je er weer makkelijk af


Hij blijft verder  netjes .
 
Terug
Bovenaan Onderaan