De zalm was weer eens in de aanbieiding bij de Makro, en ik wilde nog een extra voorraadje van die heerlijke zalm uit het recept van @Ewald.
De vorige keer hadden we 1 kilo gemaakt, deze keer 2x 1 kilo.
Niet alles voor eigen gebruik, 1 kilo is naar mijn schoonouders gegaan, die vraten hun vingers op bij de vorige keer proeven, dus zonder vragen gewoon maken.
Woensdag avond de pekel gemaakt en gevacuumeerd.
Voor mijn gemaksrust de pekels en zijdes apart gehouden, twijfelde wat makkelijker was..
En zo weg gelegd en elke avond weer even gedraaid.
Zo zat ik gister ochtend en bedacht ik me ineens, wanneer konden ze er ookal weer op? oja na 4 dagen.. even tellen..
1234, oja kan vandaag eigenlijk wel..
En zo geschiedde, de ochtend meeting met dopjes in gedaan (zonder camera
) om de CSG te vullen.
Zalm afgespoeld en klaar gezet om mee te nemen;
Even een handige setup bedenken en het was gaan met die banaan;
Het geeft me altijd een gevoel van rust, om dat kleine pluimpje rook uit de reggulator te zien puffen.
Stilte van de ochtend in de tuin, langzaam dansende zachte rook boven de BBQ, heerlijk.
8 uur en 3 kwartier later, vond ik het best (had wat eerder willen stoppen maar kwam net slecht uit met het eten).
En zo mee naar binnen genomen;
Gevacuumeerd en we kunnen de zomer wel door komen denk ik;
Bedankt weer, Ewald.
De vorige keer hadden we 1 kilo gemaakt, deze keer 2x 1 kilo.
Niet alles voor eigen gebruik, 1 kilo is naar mijn schoonouders gegaan, die vraten hun vingers op bij de vorige keer proeven, dus zonder vragen gewoon maken.
Woensdag avond de pekel gemaakt en gevacuumeerd.
Voor mijn gemaksrust de pekels en zijdes apart gehouden, twijfelde wat makkelijker was..
En zo weg gelegd en elke avond weer even gedraaid.
Zo zat ik gister ochtend en bedacht ik me ineens, wanneer konden ze er ookal weer op? oja na 4 dagen.. even tellen..
1234, oja kan vandaag eigenlijk wel..
En zo geschiedde, de ochtend meeting met dopjes in gedaan (zonder camera

Zalm afgespoeld en klaar gezet om mee te nemen;
Even een handige setup bedenken en het was gaan met die banaan;
Het geeft me altijd een gevoel van rust, om dat kleine pluimpje rook uit de reggulator te zien puffen.
Stilte van de ochtend in de tuin, langzaam dansende zachte rook boven de BBQ, heerlijk.
8 uur en 3 kwartier later, vond ik het best (had wat eerder willen stoppen maar kwam net slecht uit met het eten).
En zo mee naar binnen genomen;
Gevacuumeerd en we kunnen de zomer wel door komen denk ik;
Bedankt weer, Ewald.
Laatst bewerkt: