Ik wilde gisteren een keer iets anders. Ik maak al jaren min of meer dezelfde pulled pork. Heerlijk, maar verandering van spijs doet eten, niet waar? Na wat speuren op de website van Stephen Raichlen kwam ik dit gerecht tegen:
Nu ben ik sinds een kipgerecht van Noskos helemaal verslaafd aan gochujang. Dus leek me dit helemaal iets voor mij.
Procureur ingesmeerd met gochujang en laten marineren:
Bastard op temperatuur gebracht en twee chunks appel hout erop:
BBQ Guru ingesteld op 110 graden en tijd voor een kop koffie met een heel klein scheutje Jack Daniels.
Vlees erop en na vier uur, toen de bark mooi vast zat, ingepakt met aluminiumfolie:
ondertussen de saus gemaakt met gochujang, water, sesamolie, rijstazijn, suiker, bruine suiker en sprite! Smaakt heerlijk!
vervolgens bij 92 graden kerntemperatuur gepulld en smeuïg gemaakt met de jus uit de aluminiumfolie en de saus:
geserveerd met steamed buns uit de toko, kimchi en komkommer. Echte aanrader!

Smoked Korean Pulled Pork Recipe - Barbecuebible.com
Smoked pork shoulder with the sweet, spicy, and fiery flavors of Korean barbecue. Sweet, salty, spicy, fiery, with those Asian umami flavors.
barbecuebible.com
Nu ben ik sinds een kipgerecht van Noskos helemaal verslaafd aan gochujang. Dus leek me dit helemaal iets voor mij.
Procureur ingesmeerd met gochujang en laten marineren:
Bastard op temperatuur gebracht en twee chunks appel hout erop:
BBQ Guru ingesteld op 110 graden en tijd voor een kop koffie met een heel klein scheutje Jack Daniels.
Vlees erop en na vier uur, toen de bark mooi vast zat, ingepakt met aluminiumfolie:
ondertussen de saus gemaakt met gochujang, water, sesamolie, rijstazijn, suiker, bruine suiker en sprite! Smaakt heerlijk!
vervolgens bij 92 graden kerntemperatuur gepulld en smeuïg gemaakt met de jus uit de aluminiumfolie en de saus:
geserveerd met steamed buns uit de toko, kimchi en komkommer. Echte aanrader!
Laatst bewerkt: