BasBQ
Beef en Steak

klusje met Mike

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
Gisteravond met Mike een klus gedaan, bijna vergeten om foto's te maken....
IMG_3282.jpg


IMG_3281-1.jpg


IMG_3280.jpg


IMG_3279.jpg


Mike had aan mij gevraagd over het dessert na te denken en dat is een cobbler geworden met nectarines, blauwe bessen en witte chocolade.

IMG_3277.jpg


IMG_3278.jpg


IMG_3283.jpg


IMG_3284.jpg
 
Mooi werk Marc, vooral het toetje ;).

Kooltjes boven voor extra garing?
 
Dat ziet er onwijs lekker uit!
Wat een leuke combinatie, nectarines, blauwe bessen en witte chocola.
Toetjes zijn jou zeker wel toevertrouwd  ;)
 
dat ziet er zeker goed uit, zijn de betere klusjes
 
Ik krijg een paar mensen te eten dit weekend en dit wordt het dessert Spiffs, prachtig!

krijgen we het recept???
Ik ben vooral benieuwd naar de saus waar het fruit in drijft.
Ik las ergens dat het 30 gram maizena met 100 gram suiker was (zonder vocht?) maar bij jou lijkt het een saus?
 
Mooie gerechtjes Marc, heb je ook nog iets van een omschrijving ervan? De eerste lijken me varkensfilet of rack met paddenstoelen. De tweede kan ik niet echt thuisbrengen.

@Theun, cobblers zijn er in heel veel soorten en maken, het is fruit met een beslag of een crumble laag of beide, typisch iets uit het Zuiden van de VS.
 
@Theun, als bodem heb ik het recept van Paula Deen gebruikt, zoals Frits hier op het forum heeft omschreven.

Van te voren snij je een paar nectarines in stukjes (ik heb de schil er gewoon op laten zitten) Die doe je in een kom samen met blauwe bessen, wat suiker en een scheutje whiskey (optioneel :) ) Dit laat je even een tijdje staan en af en toe omroeren.

Als er veel sap vrij komt, doe ik er een klein beetje maizena door. Dit stort ik op de bodem, en doe er was stukjes witte chocolade doorheen.

Daaroverheen de crumble en indirect op de bbq ong 180C voor ong 45 min. We kregen hier geen mooie bruine bovenkant, vandaar de alluschaal met houtskool bovenop.

Bodem
1.5 cup melk 300gr
1.5 cup zelf rijzend 170gr
1 cup suiker 200 gr
113 Gr. Boter

crumble
60 Gr. Boter
65.Gr. Suiker
135gr bloem
Kaneel

Het is dus geen saus, maar het bodembeslag :)

@Noskos
ff denken hoor, er gebeurde een hoop tegelijk
Ik heb tortillas voorbij zien komen.
Mosselen
lamsschouder met super saus (fijngehakte groentes gewokt, afgeblust met sherry, daarna ingekookt met een fond) Geserveerd met een Griekse salade (met oa gepekelde citroen, feta, gegrilde en ontvelde paprika, gegrilde tomaatjes, sugar snaps, gegrilde courgette en feta)
Picanha, maar deze is totaal langs mee heengegaan....
Buikspek, op een crostini, met een salade en een saus van ingekookte pruimen
dessert was cobbler

 
@Spiffs, hartelijk dank voor het recept hier ga ik dit weekend mee aan de slag.
Het dessert lijkt me heerlijk!!!
 
Afgelopen vrijdag nog een klusje gedaan met Mike
Amsterdam prinsengracht, kon gelukkig redelijk dichtbij parkeren.

Leuk die grachtenpandjes, maar Mike zijn tafels paste mooi niet naar binnen, dus alleen 2 eitjes en mijn opvouwtafel.
IMG_3289.jpg


IMG_3292.jpg


Niet heel veel foto's kunnen maken......
Picanha was echt super! maar op de foto's lijkt ie wel erg rood.... (slecht licht!)
IMG_3294.jpg


IMG_3295-1.jpg


IMG_3300.jpg

Was weer tof, leuke locatie en weer mooie gerechten.
 
Toe maar, Prinsengracht ;-) Wat zit er in de foliebak?!?
 
Wat een straf om met Mike te moeten werken ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan