Afgelopen zaterdag mijn ouders en schoonouders weer eens uitgenodigd voor een BBQ. Ditmaal was het een 'rondje door de voorraadkast' qua gerechten. Portobello a la Caprese, Spareribs en kippendijsaté.
Vooral de kippendijsaté vind ik heerlijk. Kost je even wat voorbereiding maar dan heb je ook echt lekker saté. Het is in ieder geval mijn favoriet!
Recept:
1kg Kippendij, in hapklare stukken gesneden
100ml Kedjap Medjaw
25ml Zonnebloemolie
1 a 2 eetlepels Gochujang
1 a 2 eetlepels suiker (basterd, gula djawa, of gewoon kristalsuiker)
2 teentjes knoflook, fijn gesneden, liefst nog geraspt.
Eventueel zout en peper.
Meng de ingrediënten voor de marinade en laat de kippendijstukken hier een paar uur in marineren. Rijg de stokjes. BBQ ergens tussen de 150 en 200 graden, ook een beetje afhankelijk van de afstand tussen de houtskool en het rooster. Zelf grill ik ze graag met het deksel gesloten, zodat het ook mooi doorwarmt. Ik heb ze er op basis van kleur afgehaald, meting gaf 75/85 graden aan.
Zonder foto heeft het nooit plaatsgevonden:
Deze als laatste geserveerd, terwijl iedereen al eigenlijk vol zat. 'Helaas' alles opgegaan, haha!
Vooral de kippendijsaté vind ik heerlijk. Kost je even wat voorbereiding maar dan heb je ook echt lekker saté. Het is in ieder geval mijn favoriet!
Recept:
1kg Kippendij, in hapklare stukken gesneden
100ml Kedjap Medjaw
25ml Zonnebloemolie
1 a 2 eetlepels Gochujang
1 a 2 eetlepels suiker (basterd, gula djawa, of gewoon kristalsuiker)
2 teentjes knoflook, fijn gesneden, liefst nog geraspt.
Eventueel zout en peper.
Meng de ingrediënten voor de marinade en laat de kippendijstukken hier een paar uur in marineren. Rijg de stokjes. BBQ ergens tussen de 150 en 200 graden, ook een beetje afhankelijk van de afstand tussen de houtskool en het rooster. Zelf grill ik ze graag met het deksel gesloten, zodat het ook mooi doorwarmt. Ik heb ze er op basis van kleur afgehaald, meting gaf 75/85 graden aan.
Zonder foto heeft het nooit plaatsgevonden:
Deze als laatste geserveerd, terwijl iedereen al eigenlijk vol zat. 'Helaas' alles opgegaan, haha!