Beef en Steak

kip ruikt naar ei?

D_Reamzzz

Vuurmaker
Vraagje waar ik niet goed weet wat er mee te doen. Vorige week stond bij de Lidl de kippendijfilet in de aanbieding. 3 pakken gekocht om er later PC van te maken. Bij thuiskomst meteen in de koelkast gestopt. 2 dagen later kwam er plots een verandering in mijn planning waardoor ik de kip wou vacumeren en invriezen. De THT datum was nog 2 dagen verder en op het eerste zicht zag de kip er ook gewoon goed uit. Bij het openen van de verpakking ook niks speciaal, alleen toen ik de kip uit de verpakking haalde kreeg ik een eigeur (gekookt exemplaar) in m'n neus. De kip voelde wel gewoon normaal aan, dus niks slijmerigs ofzo. Heb wel gewoon vacuum getrokken en innde vriezer gestoken. Alle 3 de pakken hadden het, en kan me niet voor de geest halen dit ooit eerder meegemaalt te hebben. Moest het maar 1 pak zijn was deze vraag wsl overbodig geweest. Zoektocht op google levert allerlei antwoorden op. Van 'niks mis mee' tot ' eet dit en sterf'... Verder vind ik een eigeur logischerwijs ook niet zo speciaal bij een kip denk ik, maar ik ben geen voedselexpert.
Weggooien vind ik zonde mocht het toch nog goed zijn. Dus... wat denken jullie?

Terug
Bovenaan Onderaan