BasBQ
Beef en Steak

Kip op de keg.

 
 

peter w

Pitmaster
Berichten
579
vandaag even langs Vuur en Rook geweest om een nieuwe BBQ te scoren en gelijk maar ingewijd met een BCC.





Kan zegen dat het een beest is wat betreft gebruik snel en stabiel.
en hij heeft natuurlijk ook een mooie ingebouwde gatjet.


heb helaas geen foto van het eind product want de KEG heeft zijn eerste regenbui meegemaakt en toen ik terug binnen was, was de kip al voor een groot gedeelte geplukt door de hongerige wolven.
 
Ik ga er van uit dat het een lekker kippetje geworden is.... ;)
Gefeliciteerd met je eerste stickertje!
 
Ceriel zei:
Ik ga er van uit dat het een lekker kippetje geworden is.... ;)
Gefeliciteerd met je eerste stickertje!

Had er niet eens bij stil gestaan om een stikker te halen maar is wel leuk natuurlijk.
 
Het is een mooie aanwinst! Ik ben zelf erg verrast door de keg en de hoge mate van mobiliteit spreekt me enorm aan :) hier ga je een hoop plezier van hebben!!!!
 
Gerard777 zei:
Het is een mooie aanwinst! Ik ben zelf erg verrast door de keg en de hoge mate van mobiliteit spreekt me enorm aan :) hier ga je een hoop plezier van hebben!!!!

Nou Gerard dat is ook een van de redenen dat ik een keg genomen heb en geen green egg of iets dergelijks moet alleen nog even kijken naar de onderste luchtschuif want dat sluit voor geen meter.
Verder ben ik dik te spreken hoor over de keg stabiel, snel en erg zuinig in gebruik.
 
Heb je een foto van de schuif?
 
Gerard777 zei:
Heb je een foto van de schuif?

heb even wat foto's gemaakt.
aan de onderzijde kan je met gemak een stuk alufolie opgevouwen er tussen door steken.


schuif zit erg ruim in de geleiding en de geleiding sluit nou ook niet zo heel erg al zeg ik het zelf.





dus denk dat er nog wel wat te klussen is.
 
De kit lijkt niet helemaal volledig te zijn. En het wijken van de schuif is niet zo heel extreem, pas als je BBQ niet afkoelt en je geen houtskool overhoudt zou het de moeite zijn ;)
 
Nou duurde gisteravond wel erg lang voor hij koud was maar goed er zat vanmorgen nog redelijk houtskool in.
Zeg ook niet dat hij het zo niet doet maar kan gewoon simpel netjes gemaakt worden.
Is als je naar de gehele afwerking kijkt wel het slechtste zo van we hebben alles mooi maar zijn even een luchtschuif vergeten.

Maar verder ben ik er zeer over te spreken hoor kan het iedereen aanbevelen (en dan moeten ze hem bij jou gerard kopen of bij martijn natuurlijk.)
 
peter w zei:
Nou duurde gisteravond wel erg lang voor hij koud was maar goed er zat vanmorgen nog redelijk houtskool in.
Zeg ook niet dat hij het zo niet doet maar kan gewoon simpel netjes gemaakt worden.
Is als je naar de gehele afwerking kijkt wel het slechtste zo van we hebben alles mooi maar zijn even een luchtschuif vergeten.

Maar verder ben ik er zeer over te spreken hoor kan het iedereen aanbevelen (en dan moeten ze hem bij jou gerard kopen of bij martijn natuurlijk.)

Dat ze lang op temperatuur blijven is vrij normaal, een uur tot 1 1/2 is volgens mij wel normaal.
 
structor zei:
Met zo'n mooie Q kan het stikkertje ook niet achterwege blijven (volgende keer wel even de eind foto plaatsen  ;) )

Bedankt voor het stikkertje en ja die eind foto zal ik de volgende keer plaatsen maar nu was het alleen een kaal karkas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan