Beef en Steak

Kip ketjap met roti en zoetzuur

Timmeeh

Pitmaster
Vandaag met heel veel inspiratie van @Sander72 dit heerlijke gerechtje gemaakt. Het is kouder buiten, dus dan kom je al snel bij de DO recepten uit op dit forum. En daar vond ik deze. Niet zo heel winters, maar ik had nog nooit roti gegeten, en was erg gecharmeerd van de prachtige plaatjes 😊

Sander gaf al aan dat je wat mag variëren, dus daarom heb ik de vrijheid genomen om champignons en wat ketjap asin toegevoegd. Net wat minder zoet, en we zijn hier gek op champignons in combinatie met ketjap.

IMG_0985.jpeg

Begonnen met de Weber op een mooi temperatuurtje brengen, en gestart met de uitjes en later de knoflook.

IMG_0986.jpeg

Toen dit mooi zacht was, de kip en de champignons toegevoegd.

IMG_0988.jpeg

Toen alles lekker even warm had staan worden, was het tijd om de ketjap manis en ketjap asin toe te voegen, samen met de gember. Even aan de kook gebracht, en toen kwamen de heerlijke geuren me al tegemoet.

IMG_0991.jpeg

Na het een tijd lang ingekookt te hebben was de saus lekker dik geworden. Ondertussen de roti opgewarmd en een bordje klaargemaakt met een lekker zoetzuurtje met komkommer, rijstazijn, mirin, piment en een sjalotje.

IMG_0997.jpeg

Al met al een heerlijk bordje. Bedankt Sander voor de inspiratie. Deze wordt hier thuis zeker nog eens gemaakt!

Bedankt voor het lezen 🙂

IMG_0993.jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan