BasBQ
Beef en Steak

Kip & groentetaartje

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Omdat het vandaag weer echt BBQ weer was hebben we de Weber maar weer van stal gehaald.
Wel snel want het regende zo hard dat ik het gevoel had in een aquarium rond te zwemmen  :D

Vandaag kippenpoten met Juanita's Dry Rub ingesmeerd:
http://www.bluesmoke-bbq.nl/003rubusa1/dry_rub_usa1.php

Als bijgerecht heb ik gekozen voor een groentetaartje dat ik uit Fire & Food no 2 gehaald heb.
4 aardappels
4 blokjes diepvries spinazie
aangebakken pijnboompitjes
2 dl room (light)
3 eieren
zout & peper

De aardappeltjes gekookt en gestampt. Vervolgens af laten koelen.
De ontdooide diepvries spinazie er door geroerd.
De room en de eieren geklopt en zout en peper toegevoegd.

De gestampte aardappels/spinazie en de mix bij elkaar gedaan en in bakvormpjes gedaan.




Ondertussen de BBQ op temperatuur gebracht met de kokos briketten.
Precies 200C!





En alles op het bordje:


Eerlijkheid gebied me te zeggen dat de groentetaartjes lekkerder hadden kunnen zijn.
Iets te weinig zout en ik vond er wat weinig smaak aan zitten  :(. Mijn zoontje dacht er anders over want die heeft er 3 naar binnen gewerkt  :D

Oh ja de kip was weer t? lekker. Lekker mals ?n een knapperig velletje  :D :D :D
 
ziet er goed uit, jammer van je groente taarjes
 
Ziet er smakelijk uit
 
Ziet er goed uit!
 
Dit lijkt me wel lekker!
 
Die groentetaartjes zien er wel leuk uit inderdaad! Jammer dat ze tegenvielen!
 
Taartjes zien er zeker leuk en lekker uit, volgende keer de aardappels ipv koken, indirect op de BBQ poffen en dan schillen en stampen. Daardoor krijgen je aardappels onwijs veel smaak.
 
Ewald zei:
Taartjes zien er zeker leuk en lekker uit, volgende keer de aardappels ipv koken, indirect op de BBQ poffen en dan schillen en stampen. Daardoor krijgen je aardappels onwijs veel smaak.

Bedankt voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan