BasBQ
Beef en Steak

Kerntemperatuur

 

JelmerL

Vuurmaker
Berichten
58
Goedenavond allen!

Even een wellicht simpele vraag, maar ik wil een thermometer aanschaffen om mijn kerntemperatuur te checken. Nu zie ik meerdere foto's voorbij vliegen met daarop een aardappel met een thermometer... Wat is daar de bedoeling van?

Welke thermometer kunnen jullie aanraden? Ik zie IKEA genoemd?

Dank alvast!
 
Ik gebruik zelf deze al jaren: http://www.en-garde.nl/product_info.php?products_id=615 ook te vinden bij o.a. de Hanos.

Bij de Ikea hebben ze de Fantast, maar die gaat niet zo hoog als deze, deze haalt, zo uit mijn hoofd, 195?C.

Dat met die aardappel is om de temperatuur in je barbecue te meten, dus niet de kerntemperatuur van je vlees. Je legt de voeler dan door zo'n aardappel gestoken op het rooster en zo weet je hoe warm het is waar je vlees ligt.
 
Ik heb er ook 1 van de Hanos, was toendertijd in de aanbieding voor onder de 20 eurie en doet het perfect
 
Als je even kunt wachten, ik heb zeer binnenkort een aanbieding van een bescheiden partijtje mavericks wat ik op de kop heb getikt
 
Gerard777 zei:
Als je even kunt wachten, ik heb zeer binnenkort een aanbieding van een bescheiden partijtje mavericks wat ik op de kop heb getikt

Oke, heb geen haast, maar waar moet ik aan denken?
 
Een Ikea fantast werkt prima en is niet duur. Ze zijn alleen niet zo duurzaam. Als je meer wilt zou ik voor een Maverick gaan.
 
haha, wilde alleen even laten zien welke het is  ;)
 
Als je even kunt wachten, ik heb zeer binnenkort een aanbieding van een bescheiden partijtje mavericks wat ik op de kop heb getikt

Vertel, vertel........
ET-732' s ??

Ik ben al een tijdje op zoek naar de ET-732, en zit te denken om deze misschien via de Duitse Amazon aan te schaffen.
Ik hoor het graag  :)

 
Het is de ET-73. Na een aantal berichten over afwijkingen te hebben gelezen heb ik een model getest in kokend water. Foodprobe 100 graden en dome temp 99 graden... Dus goeie batch. Zal indien gewenst elk model testen voor verzending. Krijg maar geen antwoord van leverancier wat de inkoopprijs is, zodra ik die weet kan ik vertellen wat ze moeten kosten...
 
Ohw, de 73.......wat jammer, ik had gehoopt, dat het de 732 zou zijn  :( (die staat bovenaan mijn verlanglijstje)
Goed, dan kijk ik nog wel ff verder (sorry)

iig bedankt voor je snelle reactie.
Grtn

 
De 73 is het type voor de 732, en kan een veel lagere temperatuur hebben,voor aan en uit zetten moet je ook eerst een klepje open maken, onhandig dus, ook meet de 732 over grotere afstand, (300ft+)
 
De maverick et-73's zijn uitverkocht. Het was een eenmalige inkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan