Na 2 weken lang tegen de Kamado in de woonkamer aan te hebben gekeken vond ik het nu nodig om hem ‘in te branden’. Er werd al veelal gezegd dat het niet per se nodig is, “maar als je het toch doet gooi er dan een kleinigheidje bij.”
Zo gezegd, zo gedaan. Weinig tijd voor alles, maar toch even langs de slager gegaan voor wat gehakt. Verder heb ik nog geen spannende dingen in huis dus ik heb het gedaan met wat ik tot mijn beschikking had. Dat werd:
- Rode ui
- Teentje knoflook
- Grof zeezout
- Grof gemalen zwarte peper
- Druppeltje sesamolie
Vervolgens 4 burgers van circa 125 gram met de handjes platgedrukt.
Even later de Kamado voor het eerst aangestoken met Ranch-T White Quebranco houtskool. Kreeg deze getipt via de buurman. Via een facebook actie aangekocht.
En ooh wat was die nog mooi wit, haha.
Het was even stoeien met de temperatuur maar kreeg ‘m vrij gemakkelijk op de 200 graden. Moet wel toegeven dat het lastig was om ‘m hier ook strak op te houden.
Circa 4 minuutjes op beide zijde en het was alweer klaar.
Vervolgens een torentje gebouwd met:
- Hamburgersaus
- Gemengde sla
- Augurk
- (nog meer) Rode uit
- Cheddarkaas
Super basic, maar vond het een prima eerste keer. Het smaakt direct naar meer!
Zo gezegd, zo gedaan. Weinig tijd voor alles, maar toch even langs de slager gegaan voor wat gehakt. Verder heb ik nog geen spannende dingen in huis dus ik heb het gedaan met wat ik tot mijn beschikking had. Dat werd:
- Rode ui
- Teentje knoflook
- Grof zeezout
- Grof gemalen zwarte peper
- Druppeltje sesamolie
Vervolgens 4 burgers van circa 125 gram met de handjes platgedrukt.
Even later de Kamado voor het eerst aangestoken met Ranch-T White Quebranco houtskool. Kreeg deze getipt via de buurman. Via een facebook actie aangekocht.
En ooh wat was die nog mooi wit, haha.
Het was even stoeien met de temperatuur maar kreeg ‘m vrij gemakkelijk op de 200 graden. Moet wel toegeven dat het lastig was om ‘m hier ook strak op te houden.
Circa 4 minuutjes op beide zijde en het was alweer klaar.
Vervolgens een torentje gebouwd met:
- Hamburgersaus
- Gemengde sla
- Augurk
- (nog meer) Rode uit
- Cheddarkaas
Super basic, maar vond het een prima eerste keer. Het smaakt direct naar meer!
Laatst bewerkt: