BasBQ
Beef en Steak

Jubileum Pulled Pork

F

FreeQ

Gast
Goedemiddag allemaal!

Vorig weekend heb ik samen met mijn Weber Master Touch-GBS een voor mij belangrijke mijlpaal doorbroken. Zoals jullie wellicht in m'n intro hebben gelezen, heb ik deze beauty afgelopen jaar voor m'n verjaardag gekregen en sindsdien zijn we onafscheidelijk.

Op deze zonnige zaterdagochtend heb ik m'n grote liefde voor de 52e keer op rij in vuur en vlam gezet. Volgende week hoop ik opnieuw mijn verjaardag te vieren, en dat betekent dat ik hiermee een gemiddelde BBQ-frequentie van tenminste 1x per week heb bereikt. Om dat te vieren moest er natuurlijk wat speciaals op het rooster en dan denk ik al snel aan Pulled Pork.

Een aantal maanden terug heb ik met een kleiner stuk vlees al een redelijk succesvolle try-out gehad. Deze keer heb ik gekozen voor 3kg varkensschouder en dat was volgens mij ruim voldoende om het hele weekend van te kunnen eten.

Oh ja, een klein dingetje was dat ik de nacht ervoor nog moest werken en aangezien ik de volgende avond mijn gescheurde varkentje op tijd wilde opdienen, was er tussendoor weinig tot geen gelegenheid meer om bij te slapen. Dat resulteerde in de loop van de middag in elk geval in een verspilde fles bier, toen ik lekker in het zonnetje naast mijn Q wat zat in te dutten...

Ondanks alle vermoeidheid is het gelukkig toch allemaal goed gekomen en konden we 's avonds met vrienden en familie in grote getalen aanschuiven voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd. Er bleef nog een flink stuk over, dat we de volgende dag in kleinere kring soldaat hebben gemaakt.

Het grootste compliment kreeg ik dit keer van mijn 6-jarige zoon. Over het algemeen zijn kinderen altijd redelijk kritisch als het gaat om eten, maar de kleine man heeft 2 dagen zitten smullen en dan weet je gewoon dat het echt goed gelukt is.

Hieronder een kleine foto-impressie.

Een dag eerder het vlees gekocht. Alles ligt klaar om de boel in een lekkere rub te zetten:



Het 'gifmengen' kan beginnen:







Na 2 uur al een lekker korstje op de buitenkant:



Goed ingepakt om het proces wat te versnellen:



De laatste loodjes:





Lekker scheuren maar! Daar krijg je trouwens nog behoorlijk dikke onderarmen van...:



En dit was het eindresultaat:



En de volgende dag hadden we nog een restje. Dat was eigenlijk nog lekkerder...:








 
Lekker hoor , leuke reportage en alvast gefeliciteerd
 
dat zullen heerlijke broodjes geweest zijn  :)
 
Goed bezig!
 
Ziet er erg lekker uit! Goed jubileum!
 
Ziet er heerlijk uit! Mooi wark
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Heerlijk broodje hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan