BasBQ
Beef en Steak

Jodenhaasje

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.148
2 weken terug nog eens bij de boer geweest voor mergpijpjes en had toevallig nog een jodenhaas liggen. ‘Geef maar mee’. Voor wat mij betreft, het lekkerste stuk van de koe.

Meeste rundsdelen doe ik met PEZO. Maar een jodenhaas zet ik een paar uur van te voren in een spicy dry rub.

Normaal hoeft de haas geen rooksmaak voor ons, maar onderin stak blijkbaar nog wat overschot chunk van een vorige sessie. En dat mocht ie ook wel hebben.

Met de haas doe ik altijd een initial sear.

33D733BC-A9F7-4056-B513-BB323618480B.jpeg


0FF534F6-05B7-42CC-B29B-D5F5987B4B6C.jpeg


AFC886D7-E384-439D-80A1-6E6A0B024145.jpeg


4CCC8CED-A55A-4F3B-BE0A-A6A906651532.jpeg


08EAECE4-2A5C-4B83-9693-81FD241E797C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Jodenhaas is erg lekker. Betaalbaar en prachtig mals. Had ik graag op m'n bord gekregen 😁
 
Het water loopt me uit de mond.
 
Ziet er een heerlijk stukje vlees uit en met wat gebakken aardappelen en een sausje, lijkt het me een heerlijke maaltijd.
 
Ziet er een heerlijk stukje vlees uit en met wat gebakken aardappelen en een sausje, lijkt het me een heerlijke maaltijd.

Het waren patatoewedges voor in de oven. Diepvries uit de super :ROFLMAO: Waren wat in de luie dag en er kwamen vriendinnen van de vrouw af voor samen voetbal te kijken met de kids, terwijl ik verwacht werd bij de mannen waar ik bij aankomst de BBQ tang in mijn handen gestoken kreeg :oops:
 
Het waren patatoewedges voor in de oven. Diepvries uit de super :ROFLMAO: Waren wat in de luie dag en er kwamen vriendinnen van de vrouw af voor samen voetbal te kijken met de kids, terwijl ik verwacht werd bij de mannen waar ik bij aankomst de BBQ tang in mijn handen gestoken kreeg :oops:
Niks mis zo'n patatoewedges uit de diepvries. Wanneer ze eenmaal weten dat je graag aan de BBQ staat, dan weten ze je te vinden, zelfs wanneer je eens op verplaatsing moet en eigenlijk hoopt op een relaxte namiddag/avond.
 
Nou heerlijk hoor!
 
Niks mis zo'n patatoewedges uit de diepvries. Wanneer ze eenmaal weten dat je graag aan de BBQ staat, dan weten ze je te vinden, zelfs wanneer je eens op verplaatsing moet en eigenlijk hoopt op een relaxte namiddag/avond.

Meestal is het wel wat anders, maar soms dus patatoewedges of frieten uit de airfryer. mijn favoriet zijn de hasselbackpatatoes. Staan zaterdag weer op get programma.
 
Terug
Bovenaan Onderaan