BasBQ
Beef en Steak

JJ's UDS

joosten

Tondelzoeker
Berichten
15
Goedemiddag en welkom bij de bouw van mijn UDS.

De eerste stappen zijn gezet: het is nu een D, de U en S komen later.

Dit is een barrel waar een zak in zat met daarin lijm. Er zit dus zodoende geen coating aan de binnenkant.

Op dit moment zit ik aan de tekentafel en ben ik inspiratie aan het opdoen op dit forum. Al veel mooie creaties gezien.

Jullie input is uiteraard welkom en ik zal dit topic blijven updaten. Ik heb nog geen tijdsplanning, maar mijn trek naar pulled pork wordt met de dag groter... :)

 
barrel.png
 
mooi vat, succes er mee
 
Er staat een blauw ding voor het witte vat, maar zo te zien kan je er vast nog wel bij... succes! ;)
 
Kleine update:

- Handvaten van de Karwei ?3,99 per stuk
- Step drill bit van de Home Depot $ 42,-
- Diverse bouten en moeren
- Pijp 22 mm
- Verbindingsstukken en ball-joint
- Cadac replacement grill rooster 57 cm (?21,95 BBQ paleis Cuijk)
- Wielen (?1,79 per stuk Action)
- Lucht roosters (van oude bbq)
- Handgreep voor deksel (van oude bbq)

Eerste foto's:

photo%205.JPG

photo%203.JPG

photo%202.JPG

photo%201.JPG

photo%204.JPG


Tot zo ver...
 
photo%206.JPG

photo%207.JPG

photo%208.JPG


Toch nog een paar.

Wielen blijven nog even eraf, nu een keertje uitbranden die ton!  B-)
 
Leuk leuk!! Is de coating er al af?
 
Coating zit er niet op aan de binnenkant !  :>

Dit was een ton met daarin een plastic zak met daarin lijm. Ik ga de ton wel uitbranden, maar wil eerst alle gaten geboord hebben e.d.

Is er een manier om de ton te beschermen tegen roest aan de binnen en buitenkant?

 
Vet?
 
Vet, maar dan alleen aan de binnenkant h?. Buitenkant mag lekker in de hitte bestendige verf in een kleur naar keuze :)
 
Mooie drum is dat, ik heb er net zo een staan, al lekker schoon van binnen.
Ik ga jouw draadje ook maar eens volgen, plaats gerust heel veel foto's :D
 
Meer foto's en update:
Bezig met de luchttoevoer. Ik gok voor nu dat 1 inlaat genoeg is, maar wie weet maak ik er straks gewoon nog eentje bij.

photo%209.JPG

photo%2010.JPG

photo%2011.JPG

photo%2012.JPG

photo%2013.JPG

photo%2014.JPG

photo%2015.JPG

photo%2016.JPG


Let op! Nog niet getest, maar dit is een oude wasmachine trommel, ik ga proberen deze als kolenmand te gebruiken. Zonder poot en 'verhoging' als kolenmand, met de 'verhoging zou de UDS ook als reguliere bbq gebruikt kunnen worden.... Moet nog getest :)

photo%2017.JPG

photo%2018.JPG


Watcha reckon?
 
He Mister Joosten,

Vandaag is dezelfde ton bij mij afgeleverd, ik heb ook dezelfde wielen, dezelfde pijp, dezelfde afsluiter (2x), maar moet wel nog een rooster regelen.

De PID regelaar heb ik ook al ingebouwd, maar wacht nog op de SSR zodat ik de interne relais eruit kan halen. Binnenkort maar eens beginnen met schuren, branden etc etc.

Iemand trouwens ervaring met het verwijderen van de verf met een chemisch recept ipv branden??

gr. Erwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan