BasBQ
Beef en Steak

Jalapeno en zoete parika vullen met wat?

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
Ik heb een bakje paprika's besteld bij Westland, nu wil ik die zondag aanstaande als borrelhapje gaan uitdelen. maar ik zit een beetje met de vulling. heb al een paar keer gedaan met roomkaas, oude kaas/chedder en wat bieslook etc. en een keertje met gehakt. heeft er iemand nog goede andere ideeen voor de vulling.

Het is voor een demonstratie met de pelletBBQ's tijdens een Rockabilly festival hier in Terneuzen aan de Beurtvaartkade. Verder maak ik wat hamburgers en MOINK balls. Misschien nog een PP of wat ribben.
PS degene die op de terugweg van OOSTENDE lang Terneuzen komen, zijn van harte welkom.
 
Ik heb een tijdje geleden bij Marqt verse chorizo gekocht, en daar paprika'tjes mee gevuld ( worst leegdrukken). Dat was erg lekker. Of een idee kan ook zijn, vullen met merguez ( uit velletje drukken).
Roomkaas is ook lekker, maar dan in de jalape?os. Je kunt de roomkaas ook nog een beetje zoet maken met honing, dit is lekker voor bij het pittige van de jalape?o, en dan een plakje ontbijtspek erom.
Stukje cheddar erin is ook lekker.
Succes!
 
Dominique draagt al wat lekkere tips aan die ikzelf ook al geprobeerd heb en uit ervaring kan zeggen dat deze erg smakelijk zijn  ;D

Als aanvulling op de roomkaas, ik maak ook wel eens een vulling met roomkaas en uitgebakken spekjes (eventueel aangevuld met honing) of een iets andere variant, strips bacon licht uitbakken en deze oprollen met een roomkaas/uien vulling. dit rolletje kan je dan ook meteen heel makkelijk in de paprika schuiven.
Een rolletje salami worst met een zoetere vulling kan dan ook nog met dezelfde methode (zout/zoet combinatie)

Succes iig.
 
Boldeagle zei:
Als aanvulling op de roomkaas, ik maak ook wel eens een vulling met roomkaas en uitgebakken spekjes (eventueel aangevuld met honing) of een iets andere variant, strips bacon licht uitbakken en
Zoiets heb ik ook al eens gedaan, maar dan niet aangevuld met honing, maar vermengd met cayenne peper en gemixed in de blender zodat de spekjes wat kleiner worden. Ik heb er heerlijk van gegeten (als enige de rest had wat last van vlammetjes :D)
 
structor zei:
Boldeagle zei:
Als aanvulling op de roomkaas, ik maak ook wel eens een vulling met roomkaas en uitgebakken spekjes (eventueel aangevuld met honing) of een iets andere variant, strips bacon licht uitbakken en
Zoiets heb ik ook al eens gedaan, maar dan niet aangevuld met honing, maar vermengd met cayenne peper en gemixed in de blender zodat de spekjes wat kleiner worden. Ik heb er heerlijk van gegeten (als enige de rest had wat last van vlammetjes :D)

De volgende keer een halapeno gebruiken ipv een paprikaatje  ::)
 
Pulled pork kan ook goed door de roomkaas.
 
hangt een betje van de grote af, maar snack paprikaatjes hier thuis vullen we tegenwoordig met feta kaas en omhullen met gehakt.
variant op een armadillo egg zeg maar
110?c indirect een uurtje zodat de gehakt mooi bruin word maar de paprika toch nog "bite" heeft, kunnen mooi samen met MOINK balls
 
Dame en heren, bedankt voor jullie suggesties, heb roomkaas gebruikt, met daardoor een blok oude kaas geraspt, ontbijtspek en bieslook. Vooral de zoete paprikaatjes vielen goed in de smaak bij het publiek, maar de jalapenos zijn voor de meeste mensen toch wat te heet. Ik vind ze zelf wel te doen, maar niet meer dan een stuk of 7 ???, anders gaat mijn maag vervelend doen.  Jammer dat je een kilo moet bestellen bij Westlandpeppers. Nu heb ik er weer een pot met jalapenos-sambal van moeten maken. Gelukkig kosten ze niet veel. ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan