Op mijn laatste vakantiedag gaat het dan eindelijk gebeuren! Mijn eerste PP 
Afgelopen dinsdagavond de Boston Butt van ca 3kg (Beef en Steak) uit de vriezer gehaald. Gisteravond was deze mooi ontdooid.
Even z'n vetjasje zoveel mogelijk uitgetrokken.
De bereiding doe ik volgens het wedstrijdrecept van Noskos. Vooraf injecteren en lekker in de rub.
Daarna lekker inpakken in de folie en nog 1 nachtje in de koelkast.
De volgende dag wekkertje gezet op 7.30 :-S (toch redelijk vroeg voor de vakantie..) en de Boston Butt uit de koelkast gehaald en mijn BGE aangestoken en op temperatuur laten komen, ca 120 graden! Drie chunks kersenhout erbij en omstreeks 8 uur was het zover en kon mijn sessie beginnen!
8 uur --> 14 gr
9 uur--> 26 gr
10 uur--> 44 gr
11 uur-->59 gr
12 uur--> 71 gr
12.30--> 74 gr
Tijd om de glaze op te brengen.
Deze heb ik gebruikt als BBQ saus.
Na het opbrengen van de glaze nog twee uurtjes laten liggen:
13 uur--> 76 gr
14.30--> 79 gr
Vlees ingepakt in alu folie.
En wachten tot 88 graden....
15.30-->86 gr
15.47--> 88 graden!!! Yeahhhh!
Vlees uitpakken, vocht opvangen voor de eindsaus en vlees weer inpakken in alu folie en nog een uur laten rusten.....
Eindelijk kan het feest beginnen!
Ik heb natuurlijk geen referentie omdat dit mijn 1e PP was maar vond het erg lekker! Mijn gasten dachten er net zo over dus sessie geslaagd
Thanx for watching!!

Afgelopen dinsdagavond de Boston Butt van ca 3kg (Beef en Steak) uit de vriezer gehaald. Gisteravond was deze mooi ontdooid.

Even z'n vetjasje zoveel mogelijk uitgetrokken.

De bereiding doe ik volgens het wedstrijdrecept van Noskos. Vooraf injecteren en lekker in de rub.

Daarna lekker inpakken in de folie en nog 1 nachtje in de koelkast.

De volgende dag wekkertje gezet op 7.30 :-S (toch redelijk vroeg voor de vakantie..) en de Boston Butt uit de koelkast gehaald en mijn BGE aangestoken en op temperatuur laten komen, ca 120 graden! Drie chunks kersenhout erbij en omstreeks 8 uur was het zover en kon mijn sessie beginnen!
8 uur --> 14 gr
9 uur--> 26 gr
10 uur--> 44 gr
11 uur-->59 gr
12 uur--> 71 gr
12.30--> 74 gr

Tijd om de glaze op te brengen.

Deze heb ik gebruikt als BBQ saus.

Na het opbrengen van de glaze nog twee uurtjes laten liggen:
13 uur--> 76 gr
14.30--> 79 gr
Vlees ingepakt in alu folie.

En wachten tot 88 graden....
15.30-->86 gr
15.47--> 88 graden!!! Yeahhhh!
Vlees uitpakken, vocht opvangen voor de eindsaus en vlees weer inpakken in alu folie en nog een uur laten rusten.....

Eindelijk kan het feest beginnen!

Ik heb natuurlijk geen referentie omdat dit mijn 1e PP was maar vond het erg lekker! Mijn gasten dachten er net zo over dus sessie geslaagd

Thanx for watching!!