BasBQ
Beef en Steak

Ik stel me even voor...

dad52

Tondelzoeker
Berichten
11
Hallo,

Ik ben Erwin en ben een vrij onervaren bbq-er. Ik heb wel een tijdje een Outdoorchef Easy Charcoal gehad (maar nooit de trechter gebruikt, wel indirect met twee zones gewerkt). Verder heb ik een Dancook 1300 tafelkogeltje (makkelijk ding en perfecte kwaliteit! gaat nooit meer weg). En ooit ben ik begonnen met een kleine Hibachi natuurlijk. Die heb ik ook nog steeds maar de roostertjes zijn vervangen door een gaatjesschaal en soms een spiezenhouder.

Die Outdoorchef heb ik verkocht om tweedehands een Boretti Bernini gas-bbq te kopen. Die bevalt aardig.

Verder vind ik het leuk om zelf wat aan mijn hardware te knutselen. Zo heb ik vorige week - met wat variaties - de mini vuurstarter van lid Vogels nagemaakt (geniaal! dank voor het oorspronkelijke idee) om mijn Hibachi in ??n keer van een goed brandend laagje kooltjes te voorzien. Het oppervlak van zo'n Hibachi is toch al niet groot dus is het handig om dat in ??n handeling volledig te kunnen benutten m.b.v. een vuurstarter die net voldoende groot is maar ook weer niet zo groot dat alleen de bodem ervan bedekt is. Werkt perfect!

Ik zal hier vast veel inspiratie opdoen en, als dat nuttig is natuurlijk, een bijdrage leveren.

Hartelijke groet,
Erwin
 
hoi Erwin,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom!
 
Welkom bij de club
 
Welkom, join the club!
 
Welkom bij ons! Je bent al lekker bezig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan