BasBQ
Beef en Steak

Ik blijf het lastig vinden. AARDAPPEL

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Vandaag een poging gewaagd om aardappelburgers te maken.
Eerst aardappels licht gekookt en gestampt. Peper en zout  en grove mosterd erbij. Wat knoflook en ui gebakken en dat er ook door gemengd. 2 augurken fijn gesneden en er doorheen gedaan. Toen met een klein scheutje melk het geheel iets smeuiger gemaakt.
Daarna met de hamburgerpers burgers ervan gemaakt. Deze op folie met olijfolie gelegd en belegd met een plak spek.
Het geheel een uurtje op de Q bij 180 graden indirekt.
Helaas geen goede eindfoto. De burgers waren alleen als puree eraf te halen. Werden niet krokant. De smaak was prima dus het is wel opgekomen.
Ik weet dat ik er eventueel een ei door kan mengen maar dan vind ik het weer zo vast worden. Ik wil een krokante buitenkant en een rulle binnekant.
Wie heeft er goede ideen??
P1060536.jpg

P1060537.jpg

P1060538.jpg
 
Ten eerste de temperatuur, al mijn aardappel avonturen doe ik in de oven op minimaal 200°C en meestal op 225°C. Voor een jasje zou je kunnen proberen om je burgers eerst goed koud te maken en dan door losgeklopt ei en daarna door panko of paneermeel te halen, dus zoals je een kroket of schnitzel doet. Of bestrijken met gesmolten boter, en dus behandelen als pommes duchesse.
 
Dat ziet er lekker uit.
Ik denk dat de temperatuur ook wel hoger moet.
 
Ik vind het wel een heel leuk idee, een aardappelburger!
Weer es iets anders met aardappel  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan