BasBQ
Beef en Steak

Iemand zijn Weber roosters/Weber Go-Anywhere al in de vaatwasser gestoken?

Kalahan

Tondelzoeker
Berichten
10
Ik vraag me af wat het resultaat zou zijn en of dit effectief helpt in het onderhoud.
Of gaat die helemaal smelten?  :)
 
het het rooster er wel eens ingehad, die werd er niet echt zuiver van
 
Ik stop mijn rvs rooster er ook in, de marinade enzo gaat er dan wel af maar het hardnekkige niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
caeyers zei:
Ik stop mijn rvs rooster er ook in, de marinade enzo gaat er dan wel af maar het hardnekkige niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


RVS roosters kunnen goed tegen de vaatwasser en als ze niet helemaal schoon zijn even afdoen met een RVS pannen  spons.
De verkleuringen door de hitte zal je er zo niet afkrijgen maar het wordt wel goed schoon op deze manier.

Dit zou ik niet doen met het originele rooster omdat je daar het chroom nog wel eens af kan poetsen.
Bij mij al na een paar keer goed schoonmaken. :(
 
Ik week ze eerst een uurtje voor in een grote bak zodat het meeste vuil er makkelijk afgeboend kan worden. Daarna prop ik ze ik de vaatwasser. Dit doe ik een paar keer per jaar. Worden ze altijd aardig schoon van maar ik heb er alleen nooit zolang plezier van........

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Je moet maar op 1 manier steken... Dat is je briketten/houtskool in de fik. Brandt je rooster schoon... Kun je daarna een mooi stukje vlees bereiden



Met mijn MT houd ik het.op.borstelen voor q'en (als de q beetje op temp komt) en na q'en.



Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan