BasBQ
Beef en Steak

Idee?n voor left over lamsschouder

 
 

Mw. BBQ68

Kooltjesharker
Berichten
206
Onze ogen waren weer eens veel groter dan onze magen. Er is nogal wat lamsschouder overgebleven. Iemand een idee wat hiermee nog gemaakt kan worden?

d711d8386a9617d573b22f3723d0e6f6_zpsf5366d09.jpg
 
In stukjes snijden en met wat shoarma kruiden (Kort) verwarmen en dan  tussen een vers gebakken turks brood
 
maroc zei:
In stukjes snijden en met wat shoarma kruiden (Kort) verwarmen en dan  tussen een vers gebakken turks brood

Dat was mijn eerste idee ook! Heerlijk! Met knoflooksauce, jammie.
 
Is inderdaad een leuk idee. Ik dacht aan curry, maar ben bang dat het dan taai gaat worden.
 
is het al gekruid? (rozemarijn?)

zo niet, lekker met couscous, marokkaanse kruiden en iets zoets erdoor (rozijnen, abrikozen etc)

of op een broodje  met wat dikke marmelade en eventueel iets van rode ui ofzo

gewoon opwarmen op lage temperatuur (ongeveer de kerntemperatuur die je zou aanhouden) dat gaart het niet dooren blijft het mooi rose en sappig, zo heb ik ook wel eens succesvol een halve (aangesneden) lamsbout opgewarmd de dag na het kerstdiner, afgedekt in de oven. als nieuw! (nou ja hij ging niet opnieuw mekkeren ofzo ; ) duurt wel relatief lang maar behalve tijd is het een kleine moeite.
 
Oeh ook lekker. Jammer genoeg zijn we op een lowcarb dieet dus couscous en rozijnen zijn een beetje of limits. Hoewel ik hoor net dat we best een bakje chunky munky kunnen eten  :D.
Eens kijken of ik het de zonde waarde vindt. Er zit al wel rozemarijn in, maar de smaak is nog niet heel erg erin getrokken.
 
Mw. BBQ68 zei:
Oeh ook lekker. Jammer genoeg zijn we op een lowcarb dieet dus couscous en rozijnen zijn een beetje of limits. Hoewel ik hoor net dat we best een bakje chunky munky kunnen eten  :D.
Eens kijken of ik het de zonde waarde vindt. Er zit al wel rozemarijn in, maar de smaak is nog niet heel erg erin getrokken.

Doen, doen, doen, doen.....  :D
 
BBQ68 zei:
Mw. BBQ68 zei:
Oeh ook lekker. Jammer genoeg zijn we op een lowcarb dieet dus couscous en rozijnen zijn een beetje of limits. Hoewel ik hoor net dat we best een bakje chunky munky kunnen eten  :D.
Eens kijken of ik het de zonde waarde vindt. Er zit al wel rozemarijn in, maar de smaak is nog niet heel erg erin getrokken.

Doen, doen, doen, doen.....  :D
Wat de couscous of de chunky monky
 
Ik wil ook ik wil ook ik wil ook
 
Mw. BBQ68 zei:
BBQ68 zei:
Mw. BBQ68 zei:
Oeh ook lekker. Jammer genoeg zijn we op een lowcarb dieet dus couscous en rozijnen zijn een beetje of limits. Hoewel ik hoor net dat we best een bakje chunky munky kunnen eten  :D.
Eens kijken of ik het de zonde waarde vindt. Er zit al wel rozemarijn in, maar de smaak is nog niet heel erg erin getrokken.

Doen, doen, doen, doen.....  :D
Wat de couscous of de chunky monky

Eerst de chunky munky, morgen natuurlijk de cous cous!
 
Terug
Bovenaan Onderaan