Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Als ik een voorraadje sauzen en rubs wil kopen, hoelang zijn deze dan ongeveer houdbaar ?
En is het beter niet teveel ineens te kopen, zeg maar flesjes van c.a, halve liter.
Tja sommige flesjes saus moeten binnen een paar dagen op en andere binnen een maand. Ik neem het er niet zo nauw mee. Fabrikanten zetten er een datum op A. Omdat het moet en B. Sommige fabrikanten zetten expres korte houdbaarheid op de artikelen zodat je de helft weggooit en weer nieuwe koopt.
Als er geen gevoelige ingredi?nten inzitten (rauw ei ofzo) dan is schimmel de enige reden om saus weg te gooien.
Kruiden gaan eigenlijk niet echt over de datum, alleen hoe langer ze liggen hoe minder "krachtig" ze zijn... Tenminste dat is wat ik er van denk
Hennie, ik heb je vraag even verplaats naar de rookkamer, het recepten deel is alleen voor recepten, vragen horen thuis in de rookkamer.
Het is wat Gerard zegt, de meeste sauzen hebben gewoon een datum erop gekregen, maar zijn daarna nog gewoon goed. Met Amerikaanse producten is dat helemaal erg, bang voor rechtzaken denk ik,
sauzen zullen in de regel de einddatum niet halen .
rubs, net als alle gedroogde kruiden verliezen alleen na verloop van tijd hun smaak (denk hierbij in maanden)
Sauzen koop ik nooit heel erg veel, ik merk de laatste jaren dat als je gerechten goed gekruid of gemarineerd zijn, er bijna niemand saus bij doet en dat flesjes bij mij thuis dus een relatief lang leven hebben. Voor kruiden geldt dit niet, die koop ik altijd in grootverpakking en deze gaan nooit lang mee.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.