Hoi, ik wil zondag een bbq-uutje organiseren voor wat vrienden 5 mannen/5vrouwen. Ik wil het volgende maken. 2x 1 kg pulled pork, tenminste 2x1 kg procureur, geeft natuurlijk iets minder vlees. Daarbij ong. 4 of 5 slabs voor spare-ribs. Een stuk zalmfilet voor cedar planked salmon. Moet nog even verzinnen hoeveel zalm ik daarvoor nodig hebt, graag wat advies hiervoor. En misschien nog 2 souvlaki's pp of Danbrassate. Hoeveel gram vlees zit er ongeveer aan 1 spies van zeg maar 4 stukjes kip.Misschien nog een bak bbq-beans. Denken jullie dat ik zo een beetje uitkom, zodat de mensen niet met een hongerig gevoel naar huis gaan? Als ik op zaterdag de ribs vast maak volgens de 3-2-1-methode zou ik dan het laatste uurtje voor de zondag kunnen bewaren? Scheelt weer tijd en ruimte op de smoker. Als jullie verder nog tips hebben over hoe ik het moet plannen e.d neem ik die graag ter harte. Het is de eerste keer dat ik dit doe voor zo'n grote groep. Na jarenlang opscheppen op de hardloopclub over mijn bbq-kunsten wilden ze dat nu wel eens komen controleren, dus ik mag niet falen, dat snappen jullie wel.
gr Edwin
gr Edwin