BasBQ
Beef en Steak

Help csg is vanacht uit gegaan ?

s.ippel

Tondelzoeker
Berichten
15
Vannacht heeft er op mijn WSM 2 zijdes zalm gelegen om koud te worden gerookt. Nu zie ik net tot mijn verbazing dat de csg is uitgaan op de helft dus denk dat die net 4 uurtjes gerookt heb. Moet ik deze gewoon weer opnieuw aansteken ??
 
dat zou ik maar doen ja  :)
 
Ik had ook problemen met CSG (bij mij veel te snel opgebrand, vermoedelijk door verkeerd beladen) en heb er toen een tweede rooksessie aan gewijd. In jouw geval zou ik zeker proberen weer opnieuw de CSG te starten (met verfbrandertje ofzo, gewoon weer opnieuw laten ontbranden) zodat er genoeg rooksmaak in komt. Dan gewoon over een uurtje of 4-5 weer kijken en dan lekker strak inpakken met plastic (vacumeren?) en laten rusten in koelkast en daarna vriezer. Veel succes!
 
Te grof rookmot kan ook reden voor het uitgaan zijn.
Ik maal het meestal nog wat fijner met de koffiemolen.

Mac
 
Daarmee droog je de mot?
 
Ik heb net rookmeel besteld bij rook en vuur en ga mot en meel mengen...
 
Rookmot moet wel goed droog zijn, dus niet binnen in de schuur bewaren, en als het kan afgesloten.
Heb zelf geen magnetron, maar ik leg altijd wat mot binnen voor een tijdjezodat eventueel vocht kan verdampen.

Ook door te stevig aandrukken kan je mot uitgaan, ik strijk het altijd alleen af, en druk het nooit aan.
 
structor zei:
Ik had er ook last van en ene Ceriel en Felixh raden mij aan de rookmot even in de magnetron te doen 2 minuten op vol vermogen (uiteraard zonder csg)
Hoe is het vergaan Emiel??
 
Tegenwoordig werk ik alleen nog maar met het rookmot van ProQ dat speciaal voor de CSG is gemaakt. Werkt altijd super.
De tip om het even te drogen in de magnetron is een goede.
 
Bij mij gebeurde het ook een paar keer. Wat helpt is om je csg goed schoon te branden na gebruik (ik gebruik een eenvoudige gasbrander daarvoor) omdat die dingen toch wat verstopt raken.
Nooit meer last gehad.
 
Alles is toch nog goed gekomen net al even een stukje geprobeerd en hij smaakt super !!! 
 
Na elke 2-3 keer gebruik is het raadzaam om de csg met een ouwe tandenborstel schoon te borstelen zodat de gaatjes weer helemaal vrij zijn :)
 
Ippeltje zei:
Alles is toch nog goed gekomen net al even een stukje geprobeerd en hij smaakt super !!!

lekker twee dagen in de koelkast of vriezer dan weet je daarna helemaal niet wat je proeft!
 
Gerard777 zei:
Na elke 2-3 keer gebruik is het raadzaam om de csg met een ouwe tandenborstel schoon te borstelen zodat de gaatjes weer helemaal vrij zijn :)
Met een brandertje gaat het echt ook heel makkelijk, wel op je vingers letten  :)
 
Ik had de laatste keer dat ik eikenmot niet aankreeg en beukenmot wel. Beiden geleverd door de sponsor, maar beukenmot leek wat fijner te zijn (meer zaagsel waar eikenmot meer op schaafsel leek).
 
Terug
Bovenaan Onderaan