Een vriendin had nog een Heinz BBQ in de opslag staan waar ze wel vanaf wilde, toen ik meer info zocht over deze BBQ kwam ik op dit forum terecht en dat was tegelijk mijn eerste kennismaking met een UDS. Vanaf dat moment wist ik dat ik de Heinz BBQ moest ombouwen! Perfect klusje voor tijdens mijn weekje op Texel. Verder geen onderdelen besteld en gekeken wat ik op Texel kon krijgen. Nou dat viel dus vies tegen :')
De ton in originele staat
Nadat we al 2 dagen ingredi?nten voor nacho's in huis hadden maar er geen oven aanwezig was toch maar begonnen. In de voorgaande dagen op zoek geweest naar onderdelen en bij de 3e dag het volgende gehaald: 2x een kogelafsluiter, wat boutjes en moertjes, goedkope 46cm BBQ bij de action voor een kolenbak en het luchtrooster, een thermometer. Totale kosten iets van 80 euro.
Bij gebrek aan zo'n kerstboomboor maar meerdere gaten geboren en het gat uitvijlen, ondertussen was het 9 uur 's avonds voordat we begonnen waren.
21:00 Eerste gaatjes zitten erin
21:30 Het vijlen maakte aardig wat lawaai dus maar even buiten het familiepark gedaan
23:40 Alles zit in elkaar (niet van alles meer een foto)
00:50 UDS zit rond de 160 graden, tijd voor nacho's!!!!
De nacho's waren heerlijk met een rooksmaak! De volgende dag in de avond de UDS weer aangeslingerd voor de echte seasoning met speklappen.
Speklappen waren met een beetje zout, peper en later nog wat kant en klare bbqsaus en dat smaakte prima!
Maarrrrr de UDS werkt nou nog niet echt perfect, het wensenlijstje:
- de kogelafsluiters met een buis naar boven
- een echte kolenmand want een onderkant van een kogelbbq laat niet echt veel lucht door
- nieuwe RVS roosters en 57cm ipv 46cm
- vaste thermometer in de ton
- misschien nog meer luchtuitlaat aan de bovenkant
Al met al veel lol gehad, ook nog spareribs en MOINKS bereid. komt nog in een aparte post.
Als er weer wat aangepast is update ik dat hier
De ton in originele staat

Nadat we al 2 dagen ingredi?nten voor nacho's in huis hadden maar er geen oven aanwezig was toch maar begonnen. In de voorgaande dagen op zoek geweest naar onderdelen en bij de 3e dag het volgende gehaald: 2x een kogelafsluiter, wat boutjes en moertjes, goedkope 46cm BBQ bij de action voor een kolenbak en het luchtrooster, een thermometer. Totale kosten iets van 80 euro.
Bij gebrek aan zo'n kerstboomboor maar meerdere gaten geboren en het gat uitvijlen, ondertussen was het 9 uur 's avonds voordat we begonnen waren.
21:00 Eerste gaatjes zitten erin

21:30 Het vijlen maakte aardig wat lawaai dus maar even buiten het familiepark gedaan

23:40 Alles zit in elkaar (niet van alles meer een foto)

00:50 UDS zit rond de 160 graden, tijd voor nacho's!!!!

De nacho's waren heerlijk met een rooksmaak! De volgende dag in de avond de UDS weer aangeslingerd voor de echte seasoning met speklappen.

Speklappen waren met een beetje zout, peper en later nog wat kant en klare bbqsaus en dat smaakte prima!
Maarrrrr de UDS werkt nou nog niet echt perfect, het wensenlijstje:
- de kogelafsluiters met een buis naar boven
- een echte kolenmand want een onderkant van een kogelbbq laat niet echt veel lucht door
- nieuwe RVS roosters en 57cm ipv 46cm
- vaste thermometer in de ton
- misschien nog meer luchtuitlaat aan de bovenkant
Al met al veel lol gehad, ook nog spareribs en MOINKS bereid. komt nog in een aparte post.
Als er weer wat aangepast is update ik dat hier