BasBQ
Beef en Steak

Heerlijk gevulde herfstpastei!

 
 

Carlijn

Sprokkelaar
Berichten
32
Speciaal voor de foto wedstrijd aan het bbq’en gegaan. Stuff-it het lijkt zo makkelijk toch vond ik de keuze moeilijk. Maar uiteindelijk bedacht om een herfstpastei te maken.

De bbq aangemaakt op 160 -180 graden direct.

Alle ingrediënten verzameld voor het stoofpotje.
7F7FA197-5E3D-43B5-A15F-4AAB46E5D33A.jpeg

Na het vlees door de bloem te hebben gehaald alles aangebakken in de dutch oven.
71D6BF31-6C28-4D90-A908-F39C05FA8EE7.jpeg

Toen dit gedaan was het vlees even apart gezet om de wortel, ui, knoflook en spekjes aan te bakken.
BA3A12BD-9AB4-4291-8185-47F641A750CC.jpeg

Nadat dit aangebakken was mocht het Vlees en de tomatenpuree erbij. Toen dit even op had gestaan is het laurier blaadje, de met mosterd besmeerde peperkoek, de appelstroop en het heerlijke bok biertje erbij gegaan.
3D9DBD1B-77A4-4738-A00A-CD1102E78DD4.jpeg

Dekseltje erop en 3 uurtjes wachten.
15 minuutjes voor tijd de pompoen blokjes erbij gedaan. Zodat deze nog een bite hadden.
477389F0-E652-44FF-B12B-08848C1541F8.jpeg

Nu was het stoofpotje klaar maar dat is natuurlijk nog geen pastei. Dus alles verdeeld in hittebestendige bakjes en een dakje van bladerdeeg erop gemaakt.
D5CE9016-7FDE-436D-988A-88C999F3AF1D.jpeg

Ondertussen de bbq opgestookt. Tot 200 graden.
Nu konden de pasteitjes erop en was het wachten tot het bladerdeeg krokant werd. Waarom duurt dat toch zo lang… ei vergeten erop te smeren🙈 dit uiteindelijk toch nog gedaan en toen werd hij snel mooi bruin.
Ondertussen binnen de snijboontjes gekookt en op de andere bbq de aardappeltjes gebakken.
AB342F19-B8EC-4E26-8745-9D2C9BD716D2.jpeg

Het eindresultaat… het was heerlijk!!!
4DBF9F91-8410-4C68-9EE9-2A7EC501B241.jpeg
 
Geweldig waar beide partners aan de Q staan en zo iets lekker tevoorschijn toveren.
Dit lijkt me ook leuk om te maken.
Hoe voorkom je dat het bladerdeeg slap wordt door de warmte uit de stoof ?
 
Geweldig waar beide partners aan de Q staan en zo iets lekker tevoorschijn toveren.
Dit lijkt me ook leuk om te maken.
Hoe voorkom je dat het bladerdeeg slap wordt door de warmte uit de stoof ?
Leuk om manlief een keer te verassen na het werk.
Heb gaatjes in het deeg geprikt zodat de stoom eruit kan. Werkte erg goed!
 
Het was erg lekker!

Behalve wat houtskool erbij kieperen op het eind heb ik er niks mee te maken. 😂
 
Weer een prachtige bijdrage aan de fotowedstrijd. Het ziet er ook erg smakelijk uit en had graag geproefd.
 
Geweldig gemaakt Carlijn :love: ik had graag meegegeten, ik vind het altijd gezellig eten met ieder zijn eigen pannetje/bakje, het deeg openmaken en dan de verrassing, wat zit eronder 😃
 
Geweldig gemaakt Carlijn :love: ik had graag meegegeten, ik vind het altijd gezellig eten met ieder zijn eigen pannetje/bakje, het deeg openmaken en dan de verrassing, wat zit eronder 😃
Aanschuiven mag altijd hoor 😉. Het was heerlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan