BasBQ
Beef en Steak

Heatermeter bouw

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Vandaag aan de eerste van twee heatermeters begonnen, ??n voor Frits en ??n voor mij.

Op de probes en fan na hebben we volgens mij alles in huis.

Eerste de weerstandjes erop.
6uba4uqu.jpg


Dan de rest, hier is de onderkant klaar.
y8yqavep.jpg
 
hij gaat lekker  :)
 
Alle tolerantieringetjes netjes aan dezelfde kant. Goed opgelet op school Dennis!  :D

Waar ik mij trouwens bijzonder aan erger is dat IC2 en IC3 omgedraaid zitten ten opzichte van elkaar, zal wel aan mijn OCD liggen. ;)

 
pipo1000 zei:
Cool!

Ik dacht dat je de fans al binnen had, maar de behuizingen nog niet?  B-)

Dat was ik!
 
Nosmo zei:
Alle tolerantieringetjes netjes aan dezelfde kant. Goed opgelet op school Dennis!  :D

Waar ik mij trouwens bijzonder aan erger is dat IC2 en IC3 omgedraaid zitten ten opzichte van elkaar, zal wel aan mijn OCD liggen. ;)

ja dat snap ik nu ook niet! raar he? 8-}
 
Big-T zei:
Nosmo zei:
Alle tolerantieringetjes netjes aan dezelfde kant. Goed opgelet op school Dennis!  :D

Waar ik mij trouwens bijzonder aan erger is dat IC2 en IC3 omgedraaid zitten ten opzichte van elkaar, zal wel aan mijn OCD liggen. ;)

ja dat snap ik nu ook niet! raar he? 8-}

Nog even een vertaling voor dummies; ;)

tolerantiering bij weerstanden;
kleurcode.jpg


Dit zit bij IC2 en IC3 niet aan de zelfde kant op het printje, op school was dat geheid een onvoldoende als je zo een printje ontwierp;
u7.jpg

 
Alle ringen dezelfde kant op, opschriften van de niet polariteitsgevoelige condensatoren ook ;) IC's is idd vreemd, maar zal ontwerp technisch wel beter uitkomen ;)

En inderdaad een klein beetje OCD kan geen kwaad hierbij :) Zoals netjes alles met een tangetje buigen voordat het erin gaat?. En dan balen dat ze die spanningsregelaar niet goed hebben uitgemeten op de print, eerst solderen en dan buigen? dacht het niet ;)
 
En nog wat voortgangsfoto's:

u8ady4e3.jpg


semyquva.jpg


5eha3atu.jpg


Van de week weer verder, software op de SD van de Raspberry Pi zetten en kijken of hij wil opstarten.
 
Nosmo zei:
Alle tolerantieringetjes netjes aan dezelfde kant. Goed opgelet op school Dennis!  :D

Waar ik mij trouwens bijzonder aan erger is dat IC2 en IC3 omgedraaid zitten ten opzichte van elkaar, zal wel aan mijn OCD liggen. ;)
Het enige wat ik nog weet: Zij Bracht Rozen Op Gerrits Graf Bij Vies Grijs Weer.... :D
Maar ziet er idd netjes uit!
 
Mooi hoor, ziet er top uit!
 
Nee niet vanavond Camiel, was vandaag in A'dam, tentoonstelling, eten, theater en straks de BAFTA's (Engelse Oscars) op TV :D
 
noskos zei:
Nee niet vanavond Camiel, was vandaag in A'dam, tentoonstelling, eten, theater en straks de BAFTA's (Engelse Oscars) op TV :D

Ook mooi, ik heb de mijne vanavond weer gebruikt, nu alleen nog als logger en remote temperatuur checker. In een volgend projectje komt er de fan integratie bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan