BasBQ
Beef en Steak

Hangover Pulled Pork

 

Bloody Smoke

Tondelzoeker
Berichten
17
Gisteren was het zover, mijn eerste Pulled Pork (althans met foto reportage). Na een bloedstollende penalty reeks voelde het als een plicht om toch een paar extra biertjes te drinken. Zaterdag voor de match de procureur al in de rub gezet (vooraf ingesmeerd met mosterd). 's nachts na het nodige gerstenat nog even de procureur geinjecteerd met een mengsel van appel-azijn, appelsap, Jack's bbq sauce en een beetje rub. Tijdens het injecteren zijn er geen foto's gemaakt. Na een uurtje of 4 slaap ging de wekker, en kon het smoken beginnen.  :-/

Ingredi?nten van de rub:
- Paprika poeder
- Paprika poeder (heet)
- Bruine Basterd suiker
- Selderijzout
- Kerriepoeder
- Uienpoeder
- Knoflookpoeder

Ingredi?nten injecteer-vloeistof
- Appelsap
- Appel-azijn
- Jack Dani?ls smooth original
- Bruine basterd
- Beetje Rub

De voorbereidingen:








Om 07.30 uur de smoker aangestookt met wat kokosbriketten van de Boerenbond en 2 kloven hout. 08.00 uur de procureur erop gelegd:





Ondertussen lekker op de stretcher gaan liggen, want welke vrouw wil er een licht gerookte vent terug in haar bed? om het uur de wekker gezet om wat hout/druivenstok bij te gooien. Na een uurtje of 5 kon ik de procureur gaan lakken met Jack Smooth Original. Na een uurtje nappen kon de procureur ingepakt worden.







Ondertussen een cole-slaw salade gemaakt. De rode en witte kool fijn gesneden en onder elkaar gemengd met een scheutje appel-azijn. Daarna nog een rode ui in halve ringen gesneden (flinterdun). Natuurlijk verdient zo een salade een dressing.

Bestanddelen voor de dressing
- Zaanse mayo
- Appel-azijn
- Honing
- Mosterd (Fijn)

Van deze bestanddelen een mengsel smaken naar smaak, vergeet peper/zout niet.



De procureur bij een kerntemp van 88graden er vanaf gepakt en het vocht gemengd met bbq-saus.


Ondertussen de Pork gepulled:



Even alles mengen, broodjes bakken en eten maar! Geweldig katervoer! Hopelijk is de badge binnen  :D





De smaak was ?cht perfect. Ik kies er altijd voor om kerrie door mijn rub te doen, erg lekker bij pork en kip. De volgende run ga ik het proberen met een schouder, en iets minder bier de avond van tevoren. :) Al met al een heeeerlijke lazy-sunday met een heerlijk avondmaal. Thanks for watching.
 
Gefeliciteerd met je Knorremans! Dit ziet er toch heerlijk uit! Gisteren nog brunswick stew van leftover PP gemaakt.
 
Mooie sessie!! Knor in de pocket!!
 
Hoewel het niet aan mij is om je inzending voor KNOR te beoordelen hoor ik er wel een achter mij staan te knorren.....
Heerlijk broodje hoor, die lust ik wel
 
Knorretje verdient hoor!
 
Mooi gedaan proficiat met je Knor. Enne een leuke variant op de koolsla, ga ik ook een keer zo doen.
 
Knap werk na zon  zware avond 8)
 
lekkere pp hoor, gefeliciteerd met knorrie
 
Dat ziet er ernstig lekker uit! Gefeliciteerd met je Knor
 
Oh man, dat ziet er heerlijk uit zeg! Gefeliciteerd met miss Piggy  :D. Mooie smoker heb je trouwens.
 
Gefeliciteerd met je knor, zou nu best zo'n broodje lusten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan