BasBQ
Beef en Steak

Hallo!

 

Fabian

Sprokkelaar
Berichten
28
Goedenavond allen,

mijn naam is Fabian. Ik zit geregeld mee te lezen op dit mooie forum, welke ik vorige zomer ontdekt heb. Vanmiddag na lang twijfelen de knoop doorgehakt en een Weber Original Kettle Premium 57 besteld, samen met een iGrill2 meter, een ETI pit probe en een 10kg doos Ecobrasa briketten. Om te voorkomen dat ik een moeizame start maak door mindere spullen leek het me handig om gelijk maar goed te starten zodat ik tenminste de spullen niet de schuld kan geven als het niet direct lukt.

Ik heb nu een Dancook rechthoekige grill waar ik zo nu en dan wat vlees direct op grill maar ik wil me wat meer toeleggen op wat mooiere stukken vlees, ribs en kippen enz. gebruikmakend van langere gaartijden. We zijn doorgaans met 2 personen maar ik heb bewust de 57 gekocht nadat ik me hier ingelezen had. Over het algemeen wordt de 57 aangeraden boven de 47 vanwege de betere indirect grillen mogelijkheid en de aanzienlijk grotere ruimte. Beter mee verlegen dan om verlegen.

Enige wat nog ontbreekt is eigenlijk een starter, en misschien wat goedkope lashandschoenen van de bouwmarkt.

Als het hier in de omschrijvingen gaat over een halve starter, of een volle starter, gaat dit dan over een 1kg of 2 kg starter?
 
Welkom!
 
Fabian, welkom op het BBQ Genootschap!

Normaal gesproken gaat het om een grote Weber starter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan