BasBQ
Beef en Steak

Hallo dan!

BBKnoei

Tondelzoeker
Berichten
7
Hallo BBQ liefhebbers!
Ik ben al jaren gek met mij weber bbq maar heb ergens een gek virus opgelopen.. waardoor ik heel graag een kamado wil en heb mijn zinnen gezet op een Grill Guru Large Elite, ik wacht nu op een leuke aanbieding en dan staat ie onder de overkapping:) Ik heb zo'n beetje alle accessoires en gereedschap al thuis.

Verder ben ik 39 jaar en vader van twee dochters van 10 en bijna 13 jaar.

Ik hoop hier veel tips en mooie gerechten te vinden!

Alvast wel een vraag: Waar(in) bewaren jullie het houtskool?

Groetjes Jeroen aka BBKnoei uut Enske
 
Welkom Jeroen!

Ik bewaar mijn houtskool in kunststof vaten van de welkoop.
 
Hoi Jeroen welkom op dit forum.

Net als jij had ik ook mijn zinnen gezet op de GG Large Elite maar ben toch uitgekomen op een Kamado Joe Classic 1 en wil graag mijn ervaring delen.

Vanwege de prijs en compleetheid wilde ik de GG Elite kopen. Toen ik bij de dealer kwam had ik nog wat vragen en ben door het advies van de dealer uitgekomen op de KJ 1 Classic vanwege de volgende redenen:

-Prijs scheelt niet veel van elkaar
-Subjectief gezien wordt KJ als een kwalitatief beter merk gezien. Objectief krijg je langere garantie op de KJ en zijn er meer accessoires voor de verkrijgen.
-GG werkt met een systeem waar je de binnenste cirkel van je rooster vervangen door een ander accessoire. Als je dan bijvoorbeeld een gietijzeren rooster of plancha erop zet wordt je werkgebied effectief kleiner. Bij KJ kun je de volledige oppervlakte gebruiken en ook halve manen kopen. Je kunt dan zelfs 2 soorten oppervlakken tegelijk toepassen. Dus een gietijzeren halve kant voor steak en burger en aan de andere halve kant een normaal RVS rooster om chicken wings te maken of een plancha om groenten en vis op te bakken.

Uiteraard vooral aanschaffen wat je zelf het beste ziet zitten en velen vinden rood ook lelijk, maar wilde dit toch even delen.
 
Welkom Jeroen,

Ik bewaar mijn houtskool in 2 afsluitbare kunststof bakken waar ik net geen zak van 10 kilo in kwijt kan, maar het restant past altijd precies in mijn webers.
 
Welkom Jeroen, veel plezier en inspiratie hier!

Ik bewaar mijn houtskool in speciale papieren zakken die de leverancier daar telkens weer speciaal voor mij omheen doet!
 
Hoi Jeroen welkom op dit forum.

Net als jij had ik ook mijn zinnen gezet op de GG Large Elite maar ben toch uitgekomen op een Kamado Joe Classic 1 en wil graag mijn ervaring delen.

Vanwege de prijs en compleetheid wilde ik de GG Elite kopen. Toen ik bij de dealer kwam had ik nog wat vragen en ben door het advies van de dealer uitgekomen op de KJ 1 Classic vanwege de volgende redenen:

-Prijs scheelt niet veel van elkaar
-Subjectief gezien wordt KJ als een kwalitatief beter merk gezien. Objectief krijg je langere garantie op de KJ en zijn er meer accessoires voor de verkrijgen.
-GG werkt met een systeem waar je de binnenste cirkel van je rooster vervangen door een ander accessoire. Als je dan bijvoorbeeld een gietijzeren rooster of plancha erop zet wordt je werkgebied effectief kleiner. Bij KJ kun je de volledige oppervlakte gebruiken en ook halve manen kopen. Je kunt dan zelfs 2 soorten oppervlakken tegelijk toepassen. Dus een gietijzeren halve kant voor steak en burger en aan de andere halve kant een normaal RVS rooster om chicken wings te maken of een plancha om groenten en vis op te bakken.

Uiteraard vooral aanschaffen wat je zelf het beste ziet zitten en velen vinden rood ook lelijk, maar wilde dit toch even delen.
Bedankt voor je ervaring en uitleg, neem ik mee:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan