BasBQ
Beef en Steak

Hallo allemaal!

 
 
 

DutchCraftBeer

Kooltjesharker
Berichten
218
Ik ben n?t lid geworden van dit forum, na een bezoek aan de site van Noskos, waar ik vaker rond gesnuffeld heb.

Mijn naam is Mike van Leeuwen, 41 jaar, getrouwd met Audrey en samen hebben we een prachtige zoon Tijmen van twee?nhalf. Ik heb de afgelopen zes jaar in de bierwereld gezeten, de laatste jaren bij Bier&cO, een groothandel in speciaalbier in Amsterdam. Ik ben nu bezig met de StiBon 2 opleiding. Van bier weet ik dus wel wat. ;)

Maar afgelopen november kwam er iets op mijn pad waar ik geen nee tegen kon zeggen: een baan in het bos! Aangezien ik ook een enorme liefde voor de natuur heb, leek me dit iets geweldigs. En sinds 1 januari werk ik dus als boswachter bij Natuurmonumenten. Ik ben in ons beheerteam (Noord-Holland Midden) verantwoordelijk voor de communicatie, recreatie en vrijwilligers. Ik heb het geweldig naar mijn zin.

Last but not least mijn derde passie: koken en dan vooral BBQ! En dan wel Amerikaans low and slow. Al jaren geleden ben ik hiermee in aanraking gekomen bij mij familie in Atlanta, Georgia en ik was direct verkocht: ribs, chicken, pulled pork en brisket! Hooha!
Dit heeft ertoe geresulteerd dat ik een eigen bedrijf ben begonnen. Ik heb jarenlang kaas ge?xporteerd naar Amerika ?n barbecuesauzen en rubs van Bone Suckin' Sauce en Dinosaur heb ge?mporteerd naar NL.
Daarbij handelde ik ook nog wat offsetsmokers e.d. die ik oa aan de Sligro verkocht.

Als het even kan steek ik mijn ProQ excel of mijn WGA (met gietijzeren grate natuurlijk) aan. En die eerste hou ik op temperatuur met mijn NanoQ.
Mijn BGE heb ik net verkocht wegens plaatsgebrek. Ik woon nl in Haarlem en ons tuintje mag de naam tuin eigenlijk niet hebben.

Mijn specialiteiten zijn ribs en pulled pork en ben ik in mijn vriendenkring geliefd vanwege mijn zelfgemaakte Apple BBQ-saus en mijn homemade rub.

Ik vind het heerlijk om het web af te struinen naar lekkere recepten en heb inmiddels een aardige bibliotheek aan kookboeken.

Hoop dat jullie nu even genoeg weten, maar vraag gerust! ;)

PS ik heb ook een vraagje aan jullie: ik heb de indruk dat dit forum verschilt van het BBQ-forum door meer op Amerikaans barbecuen te focussen, klopt dat?
 
Hallo Mike, welkom op het forum, mooi verhaal als ik het zo lees gaat het helemaal goedkomen.
En bierkenner die van de  natuur houdt en van qen wat een prima combinatie.... Ben heel benieuwd naar je verhalen en ervaringen!
 
Hallo Naamgenoot welkom hier
 
Hoi Mike,

Van harte welkom bij het Genootschap! Mooie hobby's allemaal hoor. En heel erg goed met elkaar te combineren. En als je werk ook nog een hobby is is het helemaal feest natuurlijk.

Wat je vraag betreft, is er nog een ander forum dan? ;)
 
Klinkt allemaal erg spannend Mke
Welkom op ons gezellige forum, en heel veel plezier.

Mac
 
hoi Mike,

Mooi welkomst praatje heb je hier neergezet.
Doe lekker mee, stel je vragen en post je recepten en je foto's
 
Boldeagle zei:
Hallo Naamgenoot welkom hier
Heet jij ook DutchCraftBeer dan?  ;)

Nog een Mike. En ik zag er ook nog een uit IJmuiden geloof ik. Wordt een verwarrende bende hier, zo te zien. :)
 
noskos zei:
Hoi Mike,

Wat je vraag betreft, is er nog een ander forum dan? ;)

Huh, nee hoezo? Waar heb je het over? ;)
 
Hoop ervaring in 1 keer erbij! Vooral van bier kan ik nog wat tips gebruiken!
 
Welkom Mike,

Leuk om je intro te lezen. Dinosaur en bone suckin staan hier in de kast :) waarvan de dinosaur nog uit de sligro komt, leuk om de man erachter te leren kennen.

Als ik voor mezelf mag spreken focus ik zelf meer op Amerikaans barbecueen. Mijn liefde ontsprong in south Carolina, de staat ten noorden van Georgia :) en ik voel me hier heel erg thuis :) wees welkom en geniet ervan!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan