Na inmiddels al een aantal goede berichten te hebben gelezen over Noskos the Greek vond ik dat ik mijzelf naast een nieuwe zak houtskool ook wel een zakje Noskos the Greek mocht geven. En laat @noskos nou vorige week ook nog een recept uploaden op zijn YouTube kanaal waar hij deze rub voor gebruikt, Gyros zonder spit. Dat treft want ik heb geen spit en had nog wel een mooi stuk procureur in de vriezer liggen.
Eerst de procureur in plakken gesneden van ongeveer 1 cm. Dik en deze vervolgens aan beide zeide in de rub gezet en daarna voor een paar uur in de koelkast gezet.
Ondertussen zelf de Tzatziki gemaakt.
Waarna ik de Monolith heb opgestookt tot een dome temperatuur van 190°. En het rvs rooster heb bedekt met de plakjes procureur.
Nadat deze aan beide kanten een krokant jasje hadden en een kerntemperatuur van ongeveer 72°
Heb ik de plakjes in reepjes gesneden.
In plaats van een pita broodje hadden we deze keer gekozen voor een Turks brood. Deze gaan we zeker vaker maken!
Eerst de procureur in plakken gesneden van ongeveer 1 cm. Dik en deze vervolgens aan beide zeide in de rub gezet en daarna voor een paar uur in de koelkast gezet.
Ondertussen zelf de Tzatziki gemaakt.
Waarna ik de Monolith heb opgestookt tot een dome temperatuur van 190°. En het rvs rooster heb bedekt met de plakjes procureur.
Nadat deze aan beide kanten een krokant jasje hadden en een kerntemperatuur van ongeveer 72°
Heb ik de plakjes in reepjes gesneden.
In plaats van een pita broodje hadden we deze keer gekozen voor een Turks brood. Deze gaan we zeker vaker maken!