BasBQ
Beef en Steak

Gyros van het spit

Huib

Kooltjesharker
Berichten
199
Verleden week Gyros gemaakt.

Varkensnek
procureur.jpg


Apollo gyroskruiden om 5 uur in de koeling te gaan.
gyroskruiden.jpg


Aan het spit

gyrosspit1.jpg


Eerste servicebeurt

girosslice1.jpg


gyrosspit2.jpg



gyrosslice2.jpg


Doorgegaan tot...

gyrosslice3.jpg



gyrosensalad.jpg


Met tzatziki volgens dit recept Het vocht van de komkommer verwijderd met een passeerdoek (kaasdoek) en direct aan de tzatziki toegevoegd.

Griekse salade erbij en smullen.
 
Ziet er heerlijk uit.
Heb je je vlees niet gemarineerd op voorhand? In recept wat ik gebruikte werd de procureur eerst gemarineerd in olie met azijn, citroensap, ui, look en jalapeno en een beetje tijm en dan nadien met kruiden bestrooid en nog een aantal uren laten rusten.
Recept voor die tzatziki ga ik volgende keer ook eens proberen, had vorig weekend tzatziki met wat munt door maar daar was niet iedereen fan van
 
@Grimlord.

Heb alleen gyroskruiden gebruikt en na het kruiden een uur of vijf in laten trekken. Tijdens het grillen nog wat kruiden na een het afsnijden van een laag erop gestrooid.

De kruiden van Apollo ( Sligro) en de smaak is redelijk authentiek.
 
Huib die ziet er goed gelukt uit. Inmiddels is de rotisserie hier ook binnen maar de bijpassende Q is beschadigd ik zet de gyros op de wachtlijst.
Mijn vraag is snij je elke keer wat van de spies af en gril je hem dan verder of wacht je tot de spies in zijn geheel gaar is?
 
Mooie bordjes, super he zo’n spit! Was je vlees mals of ook wat drogere stukken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan