BasBQ
Beef en Steak

Gua Bao met roasted red pork

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
"David Chang, van de beroemde Momofuku pork buns raadt iedereen aan gewoon deze broodjes kant-en-klaar te kopen
in plaats van ze zelf te maken, maar voor wie eigenwijs is, hier het: recept http://www.gourmettraveller.com.au/recipes/recipe-search/chefs-recipes/2010/5/momofukus-steamed-buns/"
Aldus http://www.aziatische-ingredienten.nl/gua-bao-broodjes/

En dus besloten om ze zelf te maken...  :p



Allereerst 2 dagen geleden een procureur ingesmeerd met red pork marinade en een halve pot LKK char siu saus en gevacumeerd.
Bij 130gr in kersenrook gegaard tot 69gr, laten rusten en aangesneden.







Ondertussen de broodjes...
Met z'n twee?n was het goed te doen

Na de eerste rijs:


Bolletjes maken voor de tweede rijs:


Platdrukken, uitrollen en vouwen om een ingevet eetstokje:


Na de derde rijs 10 minuten in de stoomoven gehad:


Broodjes met wat hoisin-saus, een stukje vlees, lente-ui,  ingelegde komkommer en een drupje shiracha gegeten samen met Hilke's fried rice



Het resultaat viel niet eens tegen; niet zover gerezen en fluffy als de gekochte, maar de smaak was goed! Gaat zeker nog eens gemaakt worden met wat aanpassingen in de bereiding (minder uitrollen en stomen in een mandje ipv oven).
De rest van het vlees in blokjes gesneden en geportioneerd ingevroren voor toekomstige gebakken rijst  :D
 
Jaakke zei:
Super leuk, is dat stomen een beetje te doen zonder profi apparatuur?
Heb nu de stoom-oven gebruikt. Kan ook in een bamboe mandje van de toko boven een pan net-kokend water. Dat gaan we de volgende keer ook proberen, broodjes waren nu wat gedroogd aan de bovenkant
 
dat ziet er heerlijk uit Ceriel
 
Ceriel zei:
Jaakke zei:
Super leuk, is dat stomen een beetje te doen zonder profi apparatuur?
Heb nu de stoom-oven gebruikt. Kan ook in een bamboe mandje van de toko boven een pan net-kokend water. Dat gaan we de volgende keer ook proberen, broodjes waren nu wat gedroogd aan de bovenkant

De bovenkant droogt altijd uit, hoor ik net. Maar als je van die stoomoven af wil , Irene wil hem wel hebben.. :D
 
Ziet er weer zeer smaakvol uit Ceriel.
Stomen doe ik altijd met een stalen vergiet, hangend in een pan met kokend water, deksel van die pan past precies op het vergiet. Werkt prima.
 
Ziet er weer zeer smaakvol uit!
 
Mooi projectje, man en vrouw ;)
 
Werkelijk prachtige foto's Ceriel!
 
Mijn broodjes zijn nooit droog aan de bovenkant. Ik gebruik van die bamboe mandjes op een pan water.
 
Dat lust ik wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan