BasBQ
Beef en Steak

Groninger UDS Beginneling

C

Catch22

Gast
Hi!

Ik ben Max uit Groningen en heb mijn eerste Real UDS (Real Ugly) gebouwd (of althans, de eerste stappen gezet).

dit was de ton

DNZ7mKN.jpg


Zo is hij nu ongeveer




Heb inmiddels een T stuk (22mm op de ton, 2x 16mm ingaand) gemonteerd. Verder dus 2 kranen op 16mm als ingang. Inmiddels 4x 16mm uitgaand. Heb nu eerst een oud rooster met 2 brikkettenbakken als fire box, maar daar ga ik nog wat anders op monteren.

fNfOuxK.jpg


Dit geeft namelijk niet genoeg hitte voor lang genoeg. Ik heb al 2 testruns gedaan en hij is dus al ingevet.

Initiele plannen
- Scharnier van Huistuinkeukenwinkel
- Handvatten
- 4 zwenkwielen ipv 3 vaste wielen
- heatermeter
 
Max,

Welkom op dit forum. Bij vragen over de UDS, laat het ons weten!
 
Bedankt allen

eamesz zei:
Max,

Welkom op dit forum. Bij vragen over de UDS, laat het ons weten!

Waarom denkte dat ik hier ben? ;)

Ik zit te denken om een firebox te maken die rond is, ~40cm in doorsnede. En dan een cirkel van ~15cm er in. Met een afscheiding. Op papier kan je dan een soort snake-achtige situatie maken
 
Welkom!
 
Welkom hier Max!

Catch22 zei:
Ik zit te denken om een firebox te maken die rond is, ~40cm in doorsnede. En dan een cirkel van ~15cm er in. Met een afscheiding. Op papier kan je dan een soort snake-achtige situatie maken
Ik zou de mand zonder afscheiding maken. In een UDS is een snake niet nodig. Gewoon een paar kilo briketten in de mand, rookhout ertussen en een kleine starter hete kolen erop. Temperatuur is dan goed te regelen met de kranen.
 
hoi Max,
welkom bij dit edele genootschap
 
Ceriel zei:
Welkom hier Max!

Catch22 zei:
Ik zit te denken om een firebox te maken die rond is, ~40cm in doorsnede. En dan een cirkel van ~15cm er in. Met een afscheiding. Op papier kan je dan een soort snake-achtige situatie maken
Ik zou de mand zonder afscheiding maken. In een UDS is een snake niet nodig. Gewoon een paar kilo briketten in de mand, rookhout ertussen en een kleine starter hete kolen erop. Temperatuur is dan goed te regelen met de kranen.

Ok?. Scheelt werk.

Heb hem net volgegooid met een bijna volle starter op een laag koude kolen, maar de temp zakt al gauw richting 110c.

Is 2*16mm en 1*22mm in icm 4x 16mm uit niet genoeg? Zou wel moeten toch?
 
Zat te vroeg te janken. Bleef mooi rond 120-130c. De kip was heerlijk!
 
Max, welkom bij de club en veel plezier met je UDS
 
Terug
Bovenaan Onderaan