BasBQ
Beef en Steak

Groetjes uit vlaanderen

randydeb

Tondelzoeker
Berichten
1
Hey,

Mijn naam is Randy, ondertussen al 40 jaartjes oud en woonachtig in Heestert (West-Vlaanderen) België.
Na vele jaartjes gewoon vleesjes te bakken op de bbq, heb ik me dit weekend mijn eerst smoker aangeschaft in de hoop het bereiden nog aangenamer en uitgebreider te kunnen maken.

Tijdens het zoeken van antwoorden op mijn vragen, kwam ik dit forum tegen. Roken is volledig nieuw voor me, dus kan ik alle hulp en info gebruiken.
Daarnaast zag ik ook dat jullie leuke receptjes hebben waar ik veel tijd zal kunnen aan besteden :)


Hierbij alvast de eerst vraag: Het inbranden
Dit heb ik in het verleden nooit gedaan. Ik kwam dit toevallig tegen dat je een smoker best kan inbranden en de buitenkant met lijnolie behandelen.
Dit lijk vooral om gietijzeren bbq's te gaan, terwijl die van mij van staal is. Is dit bij staal ook belangrijk en welke olie best te gebruiken?
Ik zie vooral dat hiervoor gekookte lijnolie gebruikt word, maar als ik dit google vind ik bij de doe het zelf zaken in de buurt vooral ruwe lijnolie en geen gekookte lijn olie (dezelfde ketens in Nederland verkopen dan wel weer de gekookte versie)

mvg,
Randy

20220618_162236.jpg
 
Welkom Randy!
 
Hoi Randy!
Welkom op het genootschap! Ik loop hier zelf ook nog te kort rond om je vragen te kunnen beantwoorden, maar ik wil je wel heel veel plezier wensen met je nieuwe smoker!
 
Welkom
 
Welkom! Veel plezier met je nieuwe smoker
 
Randy, welkom bij de club.

Normaal gesproken staat of het nodig is in de handleiding van de barbecue. Wat ik veel lees is dat ze gebroken lijnzaad olie gebruiken.
 
Welkom hier

Wellicht kan de verkoper je op weg helpen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan