BasBQ
Beef en Steak

Goedemiddag Genootschap!

 

sandervdhoek

Vuurmaker
Berichten
64
Goedemiddag beste leden! 

Ik ben sander, woon in almere en sinds kort in het bezit van een Weber Original Kettle Premium 47 cm.
Heb het barbecue?n echt net pas ontdekt en wat er allemaal kan en zie nu door de bomen het bos niet meer.. haha
Ik ben al lekker aan het lezen op het forum en het weekend gaat de fik er weer in ;)

Hebben jullie misschien nog tips? heel breed heb ik het niet, paar weken geleden als hoge uitzondering 2 rib eyes gehaald bij de slager ( was wel heel erg voor herhaling vatbaar..)
hebben jullie adresjes voor goed vlees voor een leuk prijsje?

verder ga ik het diy forum nog maar even fijn doorspitten voor het maken van een hitte schild en scheiding van de kolen en om het mooi in een tafel te krijgen ;)

Gegroet,

Sander
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
Low & Slow barbecue komt van de arme laag van de Amerikaanse bevolking. De slaven kregen kippenvleugels en taaie stukken varken en rund. Door dat lang te garen werd het lekker. Dus het hoeft niet een dure steak te zijn. Voor het zelfde geld van twee goede steaks heb je een procureur waar je acht tot tien man van kan voeden. Of meerdere keren van kunt eten ;)
 
noskos zei:
Van harte welkom bij het Genootschap!
Low & Slow barbecue komt van de arme laag van de Amerikaanse bevolking. De slaven kregen kippenvleugels en taaie stukken varken en rund. Door dat lang te garen werd het lekker. Dus het hoeft niet een dure steak te zijn. Voor het zelfde geld van twee goede steaks heb je een procureur waar je acht tot tien man van kan voeden. Of meerdere keren van kunt eten ;)
Zo ver had ik mij Nog niet verdiept in de geschiedenis, goed om te weten! Haha

Dan is dat misschien iets voor van het weekend, meteen even hier zoeken voor een recept/methode!

Bedankt voor de tip!
 
Dank iedereen!

Gisteren bij de slager 2 stukken procureur gehaald, van 250g per stuk voor de mini pulled pork van bbq helden.  Gisteren ook nog even gekeken of ik de temperatuur mooi stabiel kon houden, dat lukte aardig.. 

Ik ga kijken of ik niet vergeet foto's te maken en die dan in een nieuw draadje te zetten!
 
Weet je wat het nadeel van mini pulled pork is? Dat het zo snel op is! :D
 
hoi Sander,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom, join the club!
 
Van Sanders heb je er hier nooit genoeg... Welkom!

Veel plezier en inspiratie!
 
Welkom Sander!
 
Welkom bij de club
 
Welkom en veel bbq plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan