BasBQ
Beef en Steak

Gezocht: Kolenmand voor Tarrington house kamado (54cm)

Arnoud87

Tondelzoeker
Berichten
10
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een kolenmand voor een kamado van Tarrington house. Het heeft volgens mij een rooster van 54 cm.
Heeft iemand ervaring met welke kolenmand er in past? Op internet kan ik niet vinden.

Ik hoor het graag.
 
Tarrington house? Nog nooit van gehoord.
Onbekende merkloze BBQ's daar moet je even de goede maten van het huidige onderdeel van opmeten.
Zodat de mensen hier je advies kunnen geven van welk merk BBQ het betreffende onderdeel wellicht op past.
 
Tarrington House is het huismerk van de Makro als ik mij niet vergis.
 
Tarrington house? Nog nooit van gehoord.
Onbekende merkloze BBQ's daar moet je even de goede maten van het huidige onderdeel van opmeten.
Zodat de mensen hier je advies kunnen geven van welk merk BBQ het betreffende onderdeel wellicht op past.
Dit merk heeft geen kolenmand dus ik kan geen huidig onderdeel opmeten. Ik weet ook niet of er verschillende maten van deze kamado zijn (m, l, xl)
 
Dit merk heeft geen kolenmand dus ik kan geen huidig onderdeel opmeten. Ik weet ook niet of er verschillende maten van deze kamado zijn (m, l, xl)
Als je niet kunt opmeten is het ook onmogelijk een kolenmand te selecteren die past, dat zou een pure gok worden.
Dus je vader weglokken van huis en opmeten tijdens zijn afwezigheid, misschien?
 
Ik ben even wezen kijken op de Makro website.

Zover ik kan zien zijn er 2 modellen.

De Classic: buitendiameter rond 54 cm met een rooster van rond 46,5 cm.
Verkrijgbaar in 2 kleuren, Groen of Grijs
De XL: buitendiameter rond 66 cm met een rooster van rond 57 cm.
kleur, zwart
 
@Ewald het is de classic (54 cm). Die had ik ook gevonden op de site van de Makro
Dan heb je waarschijnlijk zoiets nodig: (54 cm. is 21,25 Inch): Kolenmand

Maar hang me er niet aan op het blijft een universeel iets.
 
@Ewald Bedankt voor het uitzoeken. Ik heb er ook wel een aantal gevonden van 21 inch, maar ik twijfel dan of die dan past.

Misschien moet ik de gok maar wagen.
Als deze past laat ik het wel even weten hier.
 
Hier even een update: het bleek dat de bbq in kwestie een 57cm rooster had ipv een 54cm. De kolenmand past dan ook wel maar heeft wel flink wat ruimte rondom. Het zou mooier zijn als de mand wat breder was geweest. Helaas zijn de kolenmanden die ik op internet vind te hoog. Vanaf de ashtray tot aan de platesetter is 20cm.

Desalniettemin is mijn schoonvader er blij mee.
1000027009.jpg


1000027010.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan