BasBQ
Beef en Steak

Gevulde punt paprikas + gebakken krieltjes

Thunderflash

Stoker
Berichten
407
Geïnspireerd door een recept op “koken met vuur” een eigen variatie hierop gemaakt. Het recept volgens de website staat hier, ik heb de jalapenos vervangen voor punt paprika’s. Wij vonden het al met al te zout. De volgende keer laat ik het zout dan ook achterwege.
Na de paprika’s genoten van een pannetje met verse krieltjes, spekjes, champignon en paprika.
456A7EB9-1EEE-48A7-8BC2-B334868E92F7.jpeg


4AEE54FA-4837-41D5-931C-8EE6C77CB7CC.jpeg


738A38C5-7A91-4548-858D-A6C605F069DA.jpeg


768C1FD7-F939-4920-85ED-B7F5EDD6159A.jpeg
 
Ziet er heerlijk uit!

Had ze best willen proeven.

Zo te zien heb je kaatenspek gebruikt, dit is volgens mij behoorlijk zout van zichzelf, wellicht dat je hier een naar kan kijken om het minder zout te maken.
 
Ziet er heerlijk uit!

Had ze best willen proeven.

Zo te zien heb je kaatenspek gebruikt, dit is volgens mij behoorlijk zout van zichzelf, wellicht dat je hier een naar kan kijken om het minder zout te maken.
Het klopt dat ik katenspek heb gebruikt. Zal dit in de toekomst in de gaten houden en evt. vervangen door iets anders.
 
Tja, zout....is een kwestie van wat wil je.
Persoonlijk gebruik ik graag ontbijtspek. Is wel zout. In de rest van het recept laat ik dan het zout weg.
Succes
 
Dat ziet er prima uit. Als er bacon/spek of iets dergelijks in een recept zit kan je vaak minder zout in een gerecht gebruiken. Dat geldt ook voor gerechten met oude kaas.
 
Ziet er lekker uit, en zoals @Peter64 al opmerkte, zout is smaak gebonden en redelijk makkelijk aan te passen naar eigen smaak (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan