BasBQ
Beef en Steak

Gevulde Courgette rolletjes

 
 
 
 

Mac

Gerijpt
Berichten
3.494
Voor de fotowedstrijd is het thema in de maand november "Grillmarks"

Dit gerecht past daar uitstekend in lijkt mij.

8196389758_2402562ffe_z.jpg


Ingredienten:

8196393912_59b86f8e3c_z.jpg


3 - 4 mooie courgettes.
150 gr Geitenkaas (kant en klaar pakje cr?me, of schijfjes Ch?vre), of als je geen geitenkaas lust een ander kruidenkaas variant
1 bosje Basilicum.
1 el fijngehakte peterselie
1/4 kopje spinazie blaadjes (optioneel)
1/2 tl vers citroensap
Olijfolie
PeZo naar smaak.


Bereidingswijze:

Meng de kaas, met de fijn gehakte peterselie, en breng deze op smaak met het citroensap, en de peper en zout.
(als je van die schijfjes Ch?vre gebruikt krijg je een wat steviger mengsel, welke meer tot zijn recht komt denk ik)

Mocht je niet gecharmeerd zijn van geitenkaas, dan kan je dit eventueel vervangen door een ander kruidenkaas mengsel.

8195299421_16127f4819_z.jpg


Snij vervolgens de courgette in nette plakken van zo'n 4 ? 5 mm dik, en smeer deze in met de olijfolie. (mijn plakjes waren voor het mooie iets te dun, waardoor er tijdens het grillen gaatjes ontstonden)
Ik had ??n of ander snij apparaat van de Blokker geprobeerd, maar na ontdekt te hebben, dat het topje van mijn duim 4mm korter was geworden, heb ik de conclusie getrokken, dat je dit het beste met een mes kan doen :-[

Breng de courgette plakjes op smaak met wat PeZo.

8195298791_cfe362e5dd_z.jpg


Als de bbq op temperatuur is, gril dan de courgette op beide zijden, totdat er mooie grillmarks op staan, en de courgette zacht geworden is.

Haal de courgette van de bbq af, en laat deze afkoelen.

Leg op elk van de plakken courgette een lepeltje kaasmengsel (hoeveelheid afhankelijk van de grootte van de plakjes, en persoonlijke smaak).

Positioneer op ieder toefje kaasmengsel een blaadje basilicum, en optioneel een blaadje baby spinazie (dit staat in het originele recept, maar heb ik achterwege gelaten)

8195296353_ddd16fda10_z.jpg


Rol de courgette op, en leg deze met de overlapping naar beneden op een bord.

8195293677_eee50f6381_z.jpg


Deze rolletjes kan je uitstekend van te voren al maken, bewaar deze dan afgedekt in de koelkast.

8196388686_08a305d27b_z.jpg


Eet smakelijk.

Mac
 
Dat ziet er weer goed uit,mooie foto's ook. ;)
 
Ik bedoel maar.
 
lekker hoor! ga ik eens proberen!
 
Leuk gerecht voor de niet vleeseters (die schijnen er te zijn  :eek:  ) Ga ik zeker een keer proberen.
P.S volgens mij zie ik op foto 7 het missende stuk duim  :p
 
Boldeagle zei:
P.S volgens mij zie ik op foto 7 het missende stuk duim  :p

Deze ontgaat me even??

Mooie foto's! Goed van kleur ook. 8) Het onderwerp lijkt me zelfs erg lekker. Ik zie alleen zo een,twee,drie niet waar je het vlees hebt verstopt. ;)
 
leuk recept Marcel. Ga het zeker eens proberen.
Bedankt voor het delen
 
Heel mooi gemaakt met mooie grillmarks
 
Wat een heerlijke foto's!
 
Leuk recept, ga ik zeker een keer proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan