BasBQ
Beef en Steak

Gestopt met roken...

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Nee nee, niet getreurd.. Niet met roken van vlees!  Gestopt met die slechte stokjes! :p

Eerlijk is eerlijk, ben pas een week onderweg maar het gaat echt voortreffelijk! Heb nergens last van, dus heb goede hoop op een goed einde!  Maar goed, waar het topic dus daadwerkelijk om gaat.


Van het geld dat ik nu extra bespaar (was al aan het sparen) wil ik binnenkort een WSM gaan kopen, maar ik zit enorm te twijfelen tussen welke! De 47 cm of de 57". Wie helpt me uit de brand? Allebei hebben ze zo hun voor- en nadelen, maar ben benieuwd naar mensen die er daadwerkelijk een gebruiken!

Ik hoor van jullie! :)

 
Hier ook een 47'er, is voor ons groot genoeg!! :D
 
Wellicht handig om te melden wat je er precies mee wilt gaan doen (gezin, wedstrijden, cateren). Voor thuis is een 47 genoeg (alhoewel bij brisket je een beetje moet improviseren). De 57 zal ook wat hongerig zijn in het brandstof gebruik. Maar ik denk dat het vooral er om gaat hoe jij de smoker wilt inzetten...
 
JaapAap zei:
Heb een 47 vind ik persoonlijk groot genoeg. Wel zit de waterpan wat in de weg met rookhout toevoegen.

Hahaha, heb je ook van die grillmarks op je arm van het aanraken van de WSM deuropening bij het om de waterpan heen manoeuvreren?   

Als verse WSM bezitter vind ik voor thuisgebruik de 47cm groot genoeg, tenminste,  als je hem alleen als smoker wilt gebruiken en niet ook voor barbecuen en grillen, want voor een aardappelen + groente + vlees maaltijd voor een aantal personen vind ik 47cm te klein.
Maar voor 8 man ribs, dat past makkelijk.
 
dennis zei:
JaapAap zei:
Heb een 47 vind ik persoonlijk groot genoeg. Wel zit de waterpan wat in de weg met rookhout toevoegen.

Hahaha, heb je ook van die grillmarks op je arm van het aanraken van de WSM deuropening bij het om de waterpan heen manoeuvreren?   

Als verse WSM bezitter vind ik voor thuisgebruik de 47cm groot genoeg, tenminste,  als je hem alleen als smoker wilt gebruiken en niet ook voor barbecuen en grillen, want voor een aardappelen + groente + vlees maaltijd voor een aantal personen vind ik 47cm te klein.
Maar voor 8 man ribs, dat past makkelijk.

Ik gooi de snippers er met geweld in
 
Ik heb zelf een 47, dar kun je heel veel mensen van te eten geven. Op het bovenste rek kun je ongeveer 50 moinks leggen. Onder heb je dan nog een rek waar je 2x3kg pulled pork + 2 kleine beenhammetjes kan doen.
 
santino zei:
Op het bovenste rek kun je ongeveer 50 moinks leggen. Onder heb je dan nog een rek waar je 2x3kg pulled pork + 2 kleine beenhammetjes kan doen.

N?t genoeg voor 4 man
 
structor zei:
Wellicht handig om te melden wat je er precies mee wilt gaan doen (gezin, wedstrijden, cateren). Voor thuis is een 47 genoeg (alhoewel bij brisket je een beetje moet improviseren). De 57 zal ook wat hongerig zijn in het brandstof gebruik. Maar ik denk dat het vooral er om gaat hoe jij de smoker wilt inzetten...

Excuus! +1

Wil hem gewoon gebruiken voor "het gezin" maar als ik voor de band ga bbqen loopt het al gauw op een mannetje of 10, maar dit gebeurt misschien 5 tot 8 keer per jaar.. Zou hem wel willen gebruiken voor complete maaltijden en dan vari?rend van groepen van 4 tot 12 man.

Voordeel van de 57 is natuurlijk de ruimte en het uiterlijk. Nadeel is het verbruik van brandstof.

Bij de 47 is het eigenlijk precies andersom..  :|. dus zit erg in dubio!
 
Ik heb geen idee, welke BBQ het beste bij je past. Ik vind het wel echt top dat je opgehouden bent met roken. Houd vol!!
 
Goed bezig. Knap dat je gestopt bent. Volhouden nu.

En wat betreft de wasmachine. Ik heb zelf de 47 en ben nog nooit ruimte tekort gekomen. Top apparaat.
 
Thanks voor de complimenten! Doet me goed! 😁

Ja het scheelt 100 euro en dat is een hoop vlees/briketten haha. Lastig!
 
Sterkte met het stoppen, ik weet uit ervaring hoe lastig het is, maar het is een heel fijn gevoel als je er echt vanaf bent.
(maar van de wsm weet ik nix :p )
 
Terug
Bovenaan Onderaan