BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kipfilet.

 
 

Joop G

Sprokkelaar
Berichten
49
Vandaag maak ik gerookte kipfilet op de WSK. Dus gisteren pekel gemaakt volgen het recept van Noskos.
829BC17B-AA35-419F-8AA6-311830B911BF.jpeg


Geen duur en fancy rookrek maar gewoon twee steentjes en drie spiesen.
D699196E-486C-40FF-987C-7D4491043327.jpeg


Roken maar en wachten tot de kerntemperatuur 63 graden heeft bereikt en dat 14 minuten volhouden voor de voedselveiligheid.
79F2018B-750C-4C87-825D-680A2A610592.jpeg
 
Ideaal BBQ weertje ook vandaag Joop. Mooi dagje zo!
 
altijd fijn gerookte kipfilet!

lekker door de sla of op brood!

Met dit weer boffen we ook.
 
blijft een mooi gezicht zo’n rokende @

mooi rekkie gemaakt zo toch 👍🏻
 
Mooi rekje.
Ik hou van dat soort praktische oplossingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie oplossing 👍🏼 Resultaat wordt zo inderdaad mooier zonder roosterafdruk 😜
 
Mooi om ze zo te roken. Je kan weer even vooruit.
 
In principe werkte de steentjes goed, maar ik denk ook wel n beetje in mijn nadeel. Aan het eind van de sessie toen de 63 graden kerntemperatuur was bereikt moeten ze nog 14 minuten blijven hangen en zou de temp eventueel nog iets op kunnen lopen naar 65 graden. Ik denk dat de steentjes nog te veel warmte afgaven want na 14 minuten was de kerntemperatuur opgelopen naar 70 graden. Volgende keer maar iets anders proberen dan steentjes denk ik.
 
Je hebt ook een dunne platesetter. Misschien dat er ook nog wat stralingswarmte daarvan komt.
 
Je hebt ook een dunne platesetter. Misschien dat er ook nog wat stralingswarmte daarvan komt.
Zou ook nog kunnen. Ik ga nog verder aan de setup werken. Als ik die platesetter weg haal en de kolenmandjes naar de zijkant verplaats dan heb ik waarschijnlijk die steentjes ook niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Of drie propjes folie (of koperen waterleiding knietjes) en daar een grote lekbak, al dan niet met water op.
 
Of drie propjes folie (of koperen waterleiding knietjes) en daar een grote lekbak, al dan niet met water op.
Dat doet veel voor de straling en is voordeliger dan de dubbelwandige platen setter aan te schaffen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Heerlijke kippetjes 😋. Deze liggen hier standaard in de vriezer 😁 ik hang ze zelf meestal door het welbekende zweedse rekje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan