BasBQ
Beef en Steak

Garnalen met spek!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Bacon Gamba's dus.....  Take two voor de fotowedstrijd van deze maand ;)

Dit recept heb ik een tijdje geleden gevonden, zo maar ergens op een interweb bij mij in de buurt.

Je maakt een prutje van wat olijfolie, citroensap, paprikapoeder, cayennepeper, zwarte peper, suiker, zout, kerriepoeder, gemalen komijn en koriander poeder. Daar kieper je de gamba's bij, roer het zaakje even goed om en laat de gamba's een half uurtje marineren.
BaconGambas-1.jpg


Daarna wikkel je een half plakje bacon om de garnalen en prik je ze op een sate stokje.
BaconGambas-2.jpg


Daarna kort grillen op een hoog vuur totdat de gamba's gaar zijn en het spek bruin.
BaconGambas-3.jpg


Ik zei dus HOOG vuur. ;)
BaconGambas-4.jpg


BaconGambas-5.jpg


Als ze klaar zijn haal je ze van het stokje af en leg je ze een beetje leuk op een bordje, klaar om te verorberen.
BaconGambas-6.jpg


Een lekker snackje voor tussendoor of als voorgerecht.
 
Ziet er goed uit Nosmo!! :p
Ik ben zelf niet zo van de Gamba's, maar het spek maakt mij nieuwschierig!!! 8) :)
(TDL) :)
 
Dat ziet er buitengewoon mooi uit Piet en zal dito smaken... ;)
 
Mooie stokjes..... euh wat eraan hangt dus... ;D 
 
Die proef je al als je er naar kijkt.
 
leuk gevonden, lijkt me een heerlijke combi
 
Ik ben wel gek op gamba's. En de combi met spek is hier bij mij ook een favo!
Het lijkt me trouwens wel veel/ heftig gekruid voor zo'n zachtsmakende gamba, proef je die nog wel?
 
Valt wel mee hoor met de heftigheid van de marinade, van alles gaat er maar een klein beetje in, geen hele potjes. ;)
 
Lekker hoor, ga ik ook eens maken! Bedankt voor het delen.
 
Dominique zei:
Ik ben wel gek op gamba's. En de combi met spek is hier bij mij ook een favo!
Het lijkt me trouwens wel veel/ heftig gekruid voor zo'n zachtsmakende gamba, proef je die nog wel?

Dat was ook direct mijn gedachte, vooral komijn want dat overheerst altijd wel. Is het recept voor herhaling vatbaar voor jou Piet?
 
Ziet er heerlijk uit, mooie foto van het eindresultaat
 
maussie1982 zei:
Dominique zei:
Ik ben wel gek op gamba's. En de combi met spek is hier bij mij ook een favo!
Het lijkt me trouwens wel veel/ heftig gekruid voor zo'n zachtsmakende gamba, proef je die nog wel?

Dat was ook direct mijn gedachte, vooral komijn want dat overheerst altijd wel. Is het recept voor herhaling vatbaar voor jou Piet?

Ik ga volgende keer wat minder cayennepeper gebruiken, verder was het zeker voor herhaling vatbaar. Als ik tijd heb post ik het recept wel even.
 
Recept is altijd welkom, kan ik naar mijn eigen smaak vormen.
 
lekker hoor piet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan