BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd Maart 2020: "Mexican Fiesta"

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
Het onderwerp voor deze maand is: "Mexican Fiesta"

Gekozen door de winnaar van afgelopen maand mrooding:

Er is nog geen mexicaans thema voorbij gekomen en we zijn hier de laatste tijd erg gecharmeerd van de Mexicaanse keuken. Ons thema is dus "Mexican Fiesta"

Groeten

Marc

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 31-03-2020 middernacht
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt  met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- E?n foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

De te winnen prijs is een waardebon van onze sponsor Beef & Steak, en natuurlijk de camera-sticker en eeuwige roem in de hall of Flame!

Heel veel succes!

 
Mexicaans. Geweldig onderwerp
Trek eerst een Corona open. En ga eens een lekker gerecht bedenken
 
Ik ga niet ontkennen dat de gedachte om iets met Corona bier te doen door mijn gedachten heen is gegaan ;) Verkopen ze deze maand toch nog iets
 
leuk initiatief! Kijken of ik deze maand de tijd vrij kan maken voor dit onderwerp.
 
Vlees is al in bestelling. Idee?n al gemaakt. Nu nog even een heerlijk relaxt dagje toe eigenen
 
Heerlijk Bram. Ik ben erg benieuwd!

Ikzelf heb gisteren een nieuwe voorraad Mexicaanse pepers aangelegd :D

BSyTPO7.jpg
 
Zo te zien bij mijn ?buren? van Westand Peppers vandaan Marc :D
 
noskos zei:
Zo te zien bij mijn ?buren? van Westand Peppers vandaan Marc :D

Inderdaad! Helaas waren de tomatillo's uitverkocht want die wilde ik er nog graag bij. Ben ook nog steeds op zoek naar een toko in de buurt die genixtamiliseerd meel verkoopt. Tjin's toko in Amsterdam (niet meteen in de buurt en zeker niet praktisch bereikbaar) verkoopt het wel maar zij versturen helaas geen tomatillo's en hadden ook niet alle pepers die ik wilde op voorraad. Knap lastig om alle ingredi?nten bij elkaar te sprokkelen.
 
Mijn idee ligt ook klaar om mee te gaan doen. alleen nog tijd vinden om het in elkaar te duwen:).
 
Hanos heeft ook tomatillos als ik me niet vergis.
 
Ik zag vandaag toevallig groene tomaten bij de hanos liggen maar ze hadden een andere benaming. Leken ook niet op de tomatillos die ik op Google vond. Ik ga er volgende keer gewoon wat meenemen om te proberen

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 
Groene tomaten zijn weer anders. Tomatillos zijn familie van de goudbes en zitten ook in zo?n ?papieren? omhulsel.
 
Mooie inzending, Mexicaans eten is niet zo mijn ding :| die eeuwige bonen, mais en guacamole :(( maar ik ga eens zoeken op internet of ik leuks/lekkers kan vinden, Mexicaans eten ziet er wel vaak heel kleurrijk uit dus daar kun je hele mooie foto's van maken ;) ik denk dat ik eerst maar een fles Tequila ga halen om een beetje in de sfeer te komen :D
 
Jet zei:
Mooie inzending, Mexicaans eten is niet zo mijn ding :| die eeuwige bonen, mais en guacamole :(( maar ik ga eens zoeken op internet of ik leuks/lekkers kan vinden, Mexicaans eten ziet er wel vaak heel kleurrijk uit dus daar kun je hele mooie foto's van maken ;) ik denk dat ik eerst maar een fles Tequila ga halen om een beetje in de sfeer te komen :D

Misschien daarom juist eens leuk om te proberen?
Lees je eens in in Carnitas bijvoorbeeld..

Verder ben ik het met je eens, alleen ik hou van bonen, tomaat, mais, en avocado (vooral guacamole).. dus tja.. :p
 
Oh maar ik wil alles proberen en sta open voor nieuwe smaken ;) van huis uit weet ik niet beter dat je alles moet proeven en eten want anders kan je daar geen oordeel over vellen ;) maar de ene keuken ligt mij meer dan de andere.
 
Holla Amigos!

nmrnOG6.jpg


Carnitas con Quijada de Cerdo, klik hier
 
Het is weer een mooie Sander het lijkt wel een hartje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan