BasBQ
Beef en Steak

First time pulled pork

 
 

Dix0r

Vuurmaker
Berichten
72
Afgelopen woensdagochtend besloten om maar eens de 2,5kg varkensnek uit de vriezer te halen die ik een maand terug bij de sligro gehaald had. Zaterdag kwam er namelijk bezoek, ze hadden al eerder van mijn BBQ kunsten gehoord, en ik wilde ze natuurlijk niet teleurstellen :D

Op vrijdagochtend de varkensnek uit de vaccuum verpakking gehaald, drooggedept en hier en daar wat vet weggesneden (ging er later uiteraard wel weer op ;)). Tevens besloten om maar direct voor de 'oldskool'  methode te gaan, dus niet inpakken.




Rond half 6 de varkensnek voorzien van een eigengemaakte rub, in vershoudfolie gewikkeld en voor een uurtje of 8 in de koelkast geplaatst.




Vrijdagavond stond er eerst nog een verjaardagsfeest op het programma bij vrienden. Aldaar werd ik voor gek verklaard toen ik verkondigde dat ik in de nacht rond een uur of 1/2 zou starten met een BBQ sessie, op de bank zou slapen, en dat het pas rond de middag klaar zou zijn. Wel was men benieuwd naar de voortgang en het uiteindelijke resultaat. Foto's die hier zijn geplaatst zijn dus ook de groeps whatsapp opgegaan, en nog in de ochtend wat vrienden over de vloer gehad voor de mentale ondersteuning :D

Rond half 2 op de OTP57 (split grill met hitteschild) en wat hickory rookhout toegevoegd. Q was op dat moment 110c. 



Het eerste uur erbij gebleven onder het genot van een pilsje, en toen toch maar wat uurtjes slaap gepakt. Rond een uur of 6 toch de Q al moeten voorzien van wat nieuwe kokosbriketten, en rond 9 uur richting de zone in gegaan waar hij geruime tijd rond de 72c bleef hangen.




Ondertussen zelfgemaakte coleslaw bereid (man, wat een raspwerk)



Rond een uurtje of 3 was de varkensnek 88c en heb ik hem van de Q gehaald (nog ff getest om malsheid dmv sateprikker). Ingepakt in 3 lagen aluminium folie en in een koelbox met oude kranten geplaatst om hem de komende uren warm te houden.



Uiteindelijk om 18.00 uit elkaar gepulled



Helaas vergeten een foto te maken van het eindresultaat. De pulled pork op een hamburger broodje geserveerd met bbq saus en coleslaw.

Besloten om de rest maar in te vriezen, er is gelukkig nog genoeg over.

Mooie ervaring iig :)
 
dat ziet er heel erg goed en lekker uit, het is dan even een gebroken nacht, maar als je dan proeft wat je ervoor krijgt is dat het wel helemaal waard.
 
Zeker de moeite waard.

Nog vergeten te vermelden dat ik in de ochtend ook nog zo nu en dan het vlees gemopped heb met een mix van appelazijn en kruiden.
 
En ik denk dat je een varkentje verdient, ondanks het ontbreken van het opgemaakte broodje!
 
Ziet er heel erg goed uit.
Jammer dat de foto met het broodje mist, maar niks aan te doen.
Alvast gefeliciteerd met je Knorretje ( die krijg je vast wel)
 
Heel lekker hoor, gefeliciteerd met je knorretje!
 
Ja dat zijn de betere sessies zo 's nachts op de bank. En een lekker eindresultaat neem ik aan  ;D
Gefeliciteerd met je knorretje
 
Gefeliciteerd met je knorretje!!!
 
Mooi gedaan !! ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan