BasBQ
Beef en Steak

ff voorstellen

G

Greuf

Gast
Hey allemaal! Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar had mezelf nog niet voorgesteld. Bij deze dus :). Ik was al lang aan het twijfelen over de aanschaf van een BGE. Toen ik er afgelopen week 1 op marktplaats voorbij zag komen kon ik de verleiding niet meer weerstaan ... een uur later zat het ei dus naast me op de passagiersstoel in de auto terug naar huis. Vanaf deze woensdag stond er dus een groen ei (medium) in de tuin te wachten. Aangezien ik in de vriezer nog een mooi stuk bavet had liggen was de keuze snel gemaakt. Gisteren het ei voor het eerst aangestoken. Het was ff stoeien om dat ei op 220 graden te houden, na wat schuiven en draaien is het toch gelukt. Daarna de bavet erop, 2 x 4 minuten. Even laten rusten en daarna was het aanvallen geblazen. Had verse chimichurri en chipotle pepersaus voor erbij gemaakt, aanrader. Alle 4 de eters aan tafel waren unaniem: wat een super lekker stuk vlees :D. Overigens geen rub gebruikt, alleen olijfolie, peper en zout. Naast vlees grillen moet er binnenkort ook nog een tafel om het ei gebouwd worden, genoeg te doen dus de komende tijd! Ow ja, btw, ik woon in Breda.
 
hoi Greuf,
welkom bij dit edele genootschap
 
Greuf, welkom en veel plezier met je BGE.
 
Welkom en gratz met je nieuwe aanwinst ;)
 
Welkom op het forum!
 
Welkom bij de club
 
Terug
Bovenaan Onderaan