BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

D

Dingeman

Gast
Goedenavond allemaal,

Ik heet Dick en ben toen ik op vakantie was in Nederland bij een goede vriend in aanraking gekomen met overheerlijke MOINK balls.

Koken heb ik altijd al leuk gevonden en nu is er sinds een goed jaar BBQ-en bijgekomen. Ondertussen al meerdere keren overheerlijke recepten op deze site gevonden en een aantal bereid.

Ondertussen komt er steeds meer interesse voor het pekelen en de vele andere mogelijkheden met vlees die op dit forum zo ontzettend goed gebruikt worden. Mijn complimenten.

Stiekem zal ik ook gelijk 1 vraag stellen, ik ben niet in het bezit weten te geraken van pinksalt of colorozozout, maar heb wel nitriet in mijn bezit weten te krijgen. Gaat het op om 97 gram zout met 3 gram nitriet te vermengen, om 3% nitrietzout te krijgen? Of maak ik dan een grote fout?

Keep up the good work!
 
hoi Dick,
welkom bij dit edele genootschap.
Je woont niet in Nederland begrijp ik?
 
Welkom!
 
Leo zei:
hoi Dick,
welkom bij dit edele genootschap.
Je woont niet in Nederland begrijp ik?

Nee ik ben 3 jaar geleden naar Noorwegen vertrokken met mijn vriendin. Geluk dat ik kan bbq-en met uitzicht.  :)

Vleeswaren zoals bacon, zalm en bijvoorbeeld hert zijn makkelijk te verkrijgen. Een mooie steak of ongemarineerde spare ribs... Is een compleet drama :|
 
Prachtig land lijkt me. Ja zal voor sommige stukken vlees lastig zijn
 
Ja het land is prachtig, in Noorwegen is het leven na een arbeidsdag nog erg belangrijk, genoeg vrije tijd om de bbq vaak aan te gooien
 
Terug
Bovenaan Onderaan