BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

J

JaySto

Gast
Hoi,
Sinds de afgelopen jaren veel geleerd over ' echt'  BBQ-en en sinds een paar maanden in aanraking gekomen met Low and Slow. Eigenlijk dus direct verkocht. In eerste instantie veel gelezen op diverse fora maar dit genootschap heeft mij het meest geholpen. Vandaar ook besloten om mij aan te melden.

Ik heb afgelopen maand een nieuwe Q gekocht, een Weber GBS Master Touch. Super fijne Q! Ik hoop hier veel meer te leren van jullie, in eerste instantie van low and slow en wat echte aanraders zijn. Ik heb tot dusver de volgende stukken vlees met L&S gemaakt: Picanha, ribs en ossenhaas. Ik heb momenteel thuis Ribe-eye, longhaas en bavette liggen dus ik hoor graag van jullie welke recepten hebben en bereidingswijzen ik zou moeten gebruiken.

Any tips?

grt Jason
 
hoi Jason,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom!

Bavette is z? lekker, vind ik misschien nog wel lekkerder dan picanha, maar hoe je die low & slow zou moeten doen, geen idee.
 
Welkom! Ik zal binnenkort een lekkere lak voor roodvlees posten, die ik zelf graag gebruik
 
Leuk dat je er bij bent, welkom!
 
Hi Jason, welkom hier!

Die 3 stukken die je beschrijft zou ik alle drie juist high en fast grillen, dat is het lekkerste. Wil je per se low en slow dan is de bavette daar het meest geschikt voor denk ik en zou je die lang door moeten garen (als brisket of beefribs tot wel 90?C in de kern) maar ik denk dat lekker grillen en ros? houden nog lekkerder is!
 
Welkom Jason, join the club!
 
Terug
Bovenaan Onderaan